ساماندهی و حمایت از تعاونی‌های اعتبار

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر مردم‌سپاری امور با الگوی تعاون گفت: باید حکمرانی مردمی تقویت و اقتصاد کشور مردم‌سپاری شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نهمین نشست دوشنبه‌های اندیشه‌ورزی اندیشکده تعاون با موضوع «تعاونی‌های اعتبار، راهکار حکمرانی مردمی تأمین مالی» اظهار کرد: تعاونی‌های اعتبار تاکنون خدماتی مهمی همچون پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی به تعاونی‌های برون‌شغلی فنی‌وحرفه‌ای ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در معاونت امور تعاون از ابتدا بازسازی اعتبار و اعتماد به تعاونی‌های مسکن را آغاز کردیم، افزود:‌ در حال حاضر فضای افکار عمومی به تعاونی‌های مسکن بهبود یافته است که ما باید مدل‌های موفق تعاونی اعتبار را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم تا این نوع از تعاونی‌ها در کشور تقویت شوند.

تعاونی‌های اعتبار، ساماندهی و تقویت می‌شوند

مسکنی ساماندهی و تقویت تعاونی‌های اعتبار را یکی مأموریت‌های مهم معاونت امور تعاون در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان بازوی توسعه‌ای و مالی بخش تعاون در فرآیند حمایت، ساماندهی و نظارت بر تعاونی‌های اعتبار می‌تواند نقش مؤثری برعهده گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تشکل‌های تعاونی از جمله تعاونی‌های اعتبار بر مبنای مقبولیت در میان اقشار مردم مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور تعاون گفت: تجمیع سرمایه‌های خُرد بر مبنا و مکانیزم تعاون می‌تواند در طرح‌های مهم ملی از جمله طرح‌های ملی مسکن نقش تسهیل‌گرایانه ایفا کند.

مسکنی با اشاره به بهبود تعامل بانک توسعه تعاون با تعاونی‌ها در دولت سیزدهم، تصریح کرد: باید تحمیل تسهیلات به بانک تخصصی توسعه تعاون کاهش پیدا کند تا به وظیفه اصلی خود که حمایت از توسعه کمی و کیفی بخش تعاون کشور رسیدگی شود.

تعاونی‌های اعتبار؛ راه‌حل مناسب برای تأمین مالی تعاونی‌ها

«حجت‌الاسلام والمسلمین رائیجی» رئیس اندیشکده تعاون در این نشست با بیان اینکه یکی از کلان‌پروژه‌های اندیشکده تعاون بحث تأمین مالی، بهینه‌سازی و طراحی الگوهای جدید تأمین مالی است، گفت: تعاونی‌های اعتبار یکی از راه‌های مناسب برای تأمین مالی تعاونی‌هاست.

وی تصریح کرد: در حوزه تأمین مالی و قانون تعاونی‌ها مدیریت انفال حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام رائیجی تأکید کرد: شبکه توزیع کالاهای تولیدی و کارکرد تعاونی‌های مصرف نیازمند بازتعریف است.

رئیس اندیشکده تعاون با بیان اینکه سند توسعه بخش تعاون روی میز هیئت دولت قرار دارد، گفت: اندیشکده تعاون از این سند پشتیبانی فکری می‌کند و در این راستا ۳۰ جلسه چندین ساعته با مدیران بخش تعاون برگزار کردیم.

رائیجی هوشمندسازی مدیریت بخش تعاون را یکی مؤلفه‌های اساسی توسعه بخش تعاون در کشور دانست.

وی تأکید کرد: در بحث گفتمان‌سازی ۲ پروژه مدرسه حکمرانی تعاون و گروه‌های پژوهشی تعاون در حال پیگیری است.

ارائه خدمات وب‌سرویس به تعاونی‌های اعتبار

«محمد شیخ‌حسینی» سرپرست بانک توسعه تعاون در این نشست گفت: تعاونی‌های اعتبار در گروه‌های شغلی، مجامع محلی و اجتماعی در سراسر کشور حضور دارند که بسیاری از این تعاونی‌ها از جمله مشتریان بانک توسعه تعاون محسوب می‌شوند.

وی افزود: خدمات و پشتیانی فناوری و ارائه خدمات وب‌سرویس به تعاونی‌های اعتبار ارائه می‌شود.

شیخ‌حسینی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی را دو ناظر اصلی بر فعالیت تعاونی‌های اعتبار عنوان کرد و گفت: پیشنهادهایی برای تسهیل و پیشبرد این نوع تعاونی‌ها مطرح کرده‌ایم.

سرپرست بانک توسعه تعاون تأکید کرد: نقش شورای پول و اعتبار در اخذ تصمیمات و مصوبات برای نحوه فعالیت تعاونی‌های اعتبار تعیین کننده است.

کد خبر: 55072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =