اعلام حوادث شغلی کارگاه ها تکلیف قانونی کارفرمایان است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اعلام حوادث شغلی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس فرم ویژه، تکلیف قانونی کارفرمایان است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: حسب تکلیف مصرح قانونی در تبصره ۱ ماده ۹۵ قانون کار، کارفرمایان و مسئولین واحدهای مشمول این قانون موظفند؛ وقوع حوادث شغلی در کارگاه تحت پوشش خود را از طریق فرم ویژه طراحی شده توسط وزارت متبوع به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل گزارش دهند.
کشاورزی ادامه داد: در این راستا و با رویکرد اطلاع به هنگام از وقوع حوادث شغلی در کارگاه های مشمول قانون کار، حذف مراجعات حضوری ارباب رجوع به ادارات زیر مجموعه، ایجاد فرصت برابر برای کارگران، کارفرمایان و سایر مطلعین در گزارش حوادث شغلی و تسریع در رسیدگی و کمک به احقاق حقوق اصحاب پرونده جامعه کار و تولید، لازم است کارفرمایان از طریق "فرم گزارش دهی حوادث شغلی" حادثه اتفاق افتاده در کارگاه متبوع خود را گزارش دهند.
کشاورزی درخصوص کارهایی که از طریق مقاطعه انجام می پذیرد، تاکید کرد: پیمانکار مربوطه، حوادث شغلی به وقوع پیوسته برای کارگران ذیربط را در فرم گزارش دهی حوادث شغلی، ثبت و فرم تکمیل شده را از طرق اعلامی به اطلاع اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل برساند.

کد خبر: 55090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =