بانک‌ رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: منابع این بانک از ۶۲ سال پیش عمومی بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در یازدهمین جلسه‌ شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ که با حضور جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و به میزبانی بانک رفاه برگزار شد، این بانک را ابزاری اطمینان‌بخش برای استمرار خدمات و تعهدات این سازمان در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در شرایط مختلف توصیف کرد.

وی همچنین تصریح کرد: بانک رفاه در راستای تأمین منابع برای ایفای تعهدات و انجام خدمات مختلف به ذی‌نفعان و بازنشستگان معزز باید در کنار سازمان تأمین‌اجتماعی باقی بماند.

وی افزود: نظام بانکی دو کارکرد اصلی دارد که توفیق در این محور، تعیین کننده ارزش بانک در نظام اقتصادی و در نزد مردم است.

موسوی بیان داشت: یک کارکرد مهم بانک این است که در خدمت تولید کشور باشد و کارکرد دیگر هم ارائه خدمات به مردم است که برجستگی این دو مؤلفه در هر بانکی، نشان‌دهنده ثبات و سلامت بانک قلمداد است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: نکته بسیار مهم در مؤلفه سلامت و ثبات بانک، ایجاد اعتماد در مشتریان است. هر چقدر در هر بانکی اعتمادبخشی و جذب سپرده و سرمایه اتفاق بیافتد، ثبات و سلامت بانک را نشان می‌دهد که با اتکا به این ثبات و سلامت توانسته است اعتماد مردم و فعالان اقتصادی را جلب کند.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد بانک رفاه گفت: بر اساس گزارش سال ۱۳۹۹ بانک رفاه، حدود ۳۰ درصد منابع این بانک تسهیلات قرض‌الحسنه بوده که به دنبال این حرکت بسیار خوب، مشخص می‌شود که بانک در این زمینه سلامت و ثبات را دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: هر چقدر هزینه تمام‌شده پول در بانک کمتر باشد، یعنی خدمتی که در قالب پول به مردم ارائه می‌کنیم به بهره‌وری خوبی رسیده است.

موسوی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریتی، مالی و مسائل مربوط به آن یکی دیگر از نکاتی است که در نظام بانکی باید لحاظ شود.

وی بیان کرد: تحقق این موضوع، بخشی به توسعه خدمات الکترونیک و بخشی به منابع انسانی برمی‌گردد. از قضا در این رابطه ما در کشور الگوهای خوبی داریم.

وی افزود: به هر حال در جایی باید آثار خدمات الکترونیک یا بانکداری بدون شعبه در هزینه‌ها و منابع انسانی و در بخش‌های مختلف مربوط به بهره‌وری نظام بانکی خود را نشان بدهد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بانک رفاه در عرصه ورود به تحولات دیجیتال خوب عملکرد قابل قبولی داشته، اضافه کرد: زیرساخت‌های فن‌اوری و الکترونیکی این بانک نسبت به بانک‌های به‌روز و با سرعت بالاست، اما آثار این حرکت باید در سایر بخش‌های ساختاری بانک نیز نمایان و قابل رصد باشد.

موسوی همچنین گفت: بانک رفاه برای سازمان تأمین‌اجتماعی، علاوه بر آنکه یک ابزار پولی و مالی است، ابزاری است برای آنکه در شرایط خاص، بتوانیم خدمات تأمین‌اجتماعی را استمرار بخشیم و معیشت و سلامت افراد تحت پوشش سازمان را مدیریت کنیم.

وی گفت: به همین دلایل و در راستای تأمین منابع برای ایفای تعهدات و انجام خدمات مختلف به ذی‌نفعان و بازنشستگان معزز باید این بانک در کنار سازمان تأمین‌اجتماعی باقی بماند. این بانک متعلق به کارگران و بازنشستگان است و از ۶۲ سال پیش منابعش منابع عمومی بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اهمیت انضباط مالی در بانک، گفت: افتخار ما در سازمان تأمین‌اجتماعی و زیرمجموعه‌های این سازمان ازجمله بانک رفاه خدمت به مردم و رفع دغدغه‌های ذی‌نفعان است.

کد خبر: 55221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =