صدور گواهینامه مهارتی برای حدود یک میلیون نفر

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تغییر رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از آموزش شغلی به آموزش شایستگی محور، از تدوین ۱۲۳۷ استاندارد مهارت با رویکرد دانش بنیان و صدور گواهینامه مهارتی برای ۹۸۵ هزار نفر در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا «غلامحسین حسینی نیا» اظهار کرد: در راستای گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقدامات متعددی را صورت داده که از جمله آنها می‌توان به تدوین ۴۵ عنوان استاندارد شایستگی غیرفنی (مهارت های نرم) و تدوین ۱۲۳۷ استاندارد مهارت با رویکرد دانش بنیان اشاره کرد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سازمان فنی و حرفه ای از آموزش شغلی به آموزش شایستگی محور مبتنی بر سند حرفه، گفت: تاکنون ۱۶۲۷ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی در قالب ۶۰ کد حرفه تدوین شده است.

رئیس سازمان ‌آموزش فنی و حرفه‌ای در عین حال از اجرای طرح ساماندهی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای آزمونگران فنی و حرفه ای به عنوان یکی دیگر از اقدامات سازمان متبوع خود نام برد و گفت: بر اساس آمارها تاکنون سنجش مهارت و صدور گواهینامه مهارتی برای ۹۸۵ هزار نفر از کارجویان، کارآموزان، شاغلین صنایع و صنوف و متقاضیان آزاد صورت گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی، اولین دوره مسابقات مهارت زندانیان کشور را در ۲۴ استان و ۱۶۷ رشته ـ رویداد با مشارکت ۲۴۹۵ نفر برگزار کردیم، همچنین ۵۲ رویداد مهارتی رقابت محور در قالب مسابقات آزاد مهارت در کشور با مشارکت کلیه رده های سن برگزار شده است.

حسینی‌نیا، برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۱۳ استان کشور با مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر از جوانان ماهر و برگزاری مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با مشارکت ۱۴ هزار نفر از جوانان ماهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: با هدف تجلیل از فعالان، ‌ پیشکسوتان، خیرین و سفیران مهارت کشور نیز اولین دوره جشنواره ملی مهارت برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور نخبگان مهارتی کشورمان در مسابقات بین المللی خاباروفسک روسیه و کسب مقام اول در رشته فناوری گرافیک و کسب مقام سوم در رشته فناوری های وب، تاکید کرد: در راستای برگزاری مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ نیز برگزاری اردوی آمادگی و اعزام تیم ملی مهارت به این دوره از مسابقات را برنامه‌ریزی و عملیاتی کردیم که تاکنون کسب نخستین مدال طلای مسابقات، یک مدال برنز و ۵ مدالیون برتری را به دنبال داشته است.

کد خبر: 55223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =