پیش‌بینی ایجاد ۲۷هزار شغل با احیای تعاونی‌های دانش‌بنیان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انجام برآوردهای منابع مالی در خصوص حل چالش‌های مربوط به شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان گفت: در صورت تحقق منابع مالی حدوداً ۲هزار میلیارد تومانی ایجاد ۲۷هزار فرصت شغلی در مدت یک‌سال پیش‌بینی می‌شود.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: در خصوص رفع موانع موجود در حوزه فعالیت شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان و احیای فعالیت این تعاون‌ها نشستی در خصوص تسهیلات مالی لازم برای این شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد ۶۱۲ شرکت دارای ظرفیت‌های مختلف در حوزه دانش‌بنیان در استانها شناسایی و احصاء شده که ۱۰۱ مورد از این شرکت‌ها در قالب تعاونی مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: ۵۱۱ مورد از شرکت‌های مذکور نیز در حوزه فعالیت‌ها و اقدامات دانش‌بنیان نیازمند حمایت‌های لازم در قالب‌های مختلف تسهیلاتی و غیره هستند.

معاون وزیر کار افزود: طی نشستی با حمید ذوالفقاری، سرپرست مرکز توسعه فناوری‌ راهبردی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص تشکیل کارگروهی مشخص در حوزه تصمیم‌سازی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های فعال این بخش به نتیجه رسیدیم.

مسکنی معتقد است، در واقع احیای شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان ذیل دفتر دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری به عنوان مهم‌ترین بخش فعالیت این کارگروه مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

منابع ۲هزار میلیارد تومانی برای احیای تعاونی‌های دانش‌بنیان

معاون امور تعاون وزیر کار همچنین در خصوص منابع مالی لازم جهت حل مشکلات تعاونی‌های دانش‌بنیان و راهکارهای تأمین این منابع به آتیه آنلاین گفت: همچنین جلسات متعددی نیز با مدیران عامل بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید برگزار و بررسی و برآورد میزان منابع لازم در خصوص احیای تعاونی‌های حوزه دانش‌بنیان و تسریع در این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: در این راستا نیاز به منابع مالی حدود ۲هزار میلیارد تومانی جهت احیای شرکت‌های تعاونی با بستر فعالیت دانش‌بنیانی صورت گرفت.

مسکنی گفت: در حال حاضر نیز به اتفاق همکاران حوزه معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تدوین راهکارهایی در راستای تحقق این برآورد مالی و برطرف کردن موانع موجود در حوزه تمرکز بر احیای شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان هستیم.

به گفته مسکنی در این خصوص همچنین جلسه‌ای با صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده تا بخشی از موانع این حوزه با تدابیر لازم برطرف شود.

کد خبر: 55286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =