برگزاری رویدادهای گفت‌وگو محور در دانشگاه‌های علوم پزشکی

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر برگزاری رویدادهای گفت‌وگو محور در دانشگاه‌ها گفت: برگزاری این رویدادها در فضایی آرام و مبتنی بر منطق هم‌اندیشی و گفت‌وگوی تفاهم‌آمیز، می‌تواند منشا آثار ارزنده و دستاوردهای فکری ارزشمندی باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی عصر دیروز سه شنبه در دیدار شماری از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری مطالبات دانشجویان یک اولویت است و امیدواریم که اینگونه جلسات، ادامه داشته باشد تا از بیان نظرات و انتقادات دانشجویان، بهره ببریم.

وی افزود: هیچ زمانی، تکرارپذیر نیست؛ بنابراین باید در هر مقطع زمانی، اقدام مورد نیاز در همان مقطع را به انجام رساند. چراکه زمان شناسی، معیار مناسبی برای جامعه دانشگاهی است.

وزیر بهداشت با بیان این که نباید در زمین دشمن بازی کرد، افزود: هدف دشمنان در اغتشاشات اخیر، تجزیه طلبی و لطمه به یکپارچگی ایران اسلامی بود. همچنین اغتشاشات اخیر ترکیبی بود، به گونه‌ای که از سویی شاهد اتحاد مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی و براندازان و از سوی دیگر شاهد تشدید تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران بودیم.

عین‌اللهی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن هر چه در توان دارد برای تخریب جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته و برای افزایش خشونت و کشته‌سازی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به رفتار عاری از خشونت حاکمیت با اغتشاشات اخیر، گفت: هدف دشمنان، ایجاد دو دستگی در بین مردم و آسیب به روح و روان مردم ایران است.

وزیر بهداشت یادآور شد: نباید با رفتارمان در پازل دشمنان، بازی کنیم. در حوادث اخیر، مردم آگاهی زیادی پیدا کردند؛ هرچند هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل شد و شماری از مدافعان امنیت به شهادت رسیدند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: هدف ما، افزایش پویایی و نشاط علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است و بنا نداریم فضای نا آرامی که خواست دشمنان است، بر دانشگاه‌ها حاکم شود.

وزیر بهداشت از طرح دارویار به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های دولت و وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: سیستم دارویی، معیوب بود چراکه ارز ترجیحی به‌جای مردم ایران، برای مردم کشورهای منطقه از طریق قاچاق معکوس، هزینه می‌شد و برخی شرکت‌ها با ارسال پیش فاکتورهای کاذب، از محل اختلاف ارز ترجیحی و آزاد، سود می‌بردند.

عین‌اللهی ادامه داد: در طرح دارویار بنا شد که اختلاف قیمت ارز ترجیحی و آزاد، به بیمه‌ها پرداخت شود. مشکلاتی در تامین نقدینگی، ارائه تسهیلات به تولید کنندگان، کاهش نرخ عوارضی و مالیات گمرکی و افزایش مصرف برخی داروها همزمان با موج آنفلوآنزا رخ داد که با واردات محموله دارویی، این مشکل برطرف شد و در صورت نیاز، واردات باز هم در دستور کار خواهد بود؛ اما سیاست ما این است که با اقدامات اساسی در تولید دارو، به صادر کننده‌ای قدرتمند تبدیل شویم.

کد خبر: 55300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =