پلی‌کلینیکی برای تمام فصول

رییس پلی‌کلینیک شاهین شهر، استقبال از خدمات این مرکز درمانی را با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستان شاهین‌شهر، بسیار چشمگیر توصیف کرد؛ به نحوی که در تمام فصول سال این مرکز با ازدحام بیماران مواجه بوده و علاوه بر بیمه‌شدگان منطقه، بسیاری از مردم سایر شهرستان‌ها و استان‌ها از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

دکتر محمدرضا پورنیا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: با توجه به اینکه شهرستان شاهین‌شهر مهاجرپذیرترین شهرستان استان به شمار می‌رود، علاوه بر جمعیت بیمه شده این شهرستان، بیماران سایر شهرها و استان‌ها به ویژه استان خوزستان از خدمات این پلی‌کلینیک بهره‌مند می‌شوند به نحوی که در همه فصول سال شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیماران هستیم و می‌توان گفت؛ این مرکز درمانی از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم، بیمه‌شدگان و مسئولان برخوردار است.

وی خدمات این مرکز درمانی را شامل ویزیت پزشکان عمومی، متخصصان و خدمات پاراکلینیک عنوان کرد و گفت: در این مرکز بیماران از خدمات پزشکان عمومی، پزشک دیابت، متخصص داخلی، متخصص اطفال و متخصص روانپزشکی برخوردار می‌شوند. همچنین جراح عمومی و جراح مغزواعصاب نیز در این پلی‌کلینیک فعالیت داشته و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

پزشک عمومی، اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه، داروخانه، پرستاری و مامایی نیز از دیگر خدمات این مرکز به شمار می‌رود و افزون برآن، این مرکز دارای دو پزشک معتمد برای بررسی ایام مرخصی استعلاجی بیمه‌شدگان است. واحدهای پذیرش، اطلاعات، اداری، حسابداری، آی. تی و خدمات نیز بخش مهمی از خدمات این مرکز را عهده‌دار هستند.

پورنیا ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان شاهین‌شهر مهاجرپذیرترین شهرستان استان به شمار می‌رود، علاوه بر جمعیت بیمه شده این شهرستان، بیماران سایر شهرها و استان‌ها به ویژه استان خوزستان از خدمات این پلی‌کلینیک بهره‌مند می‌شوند به نحوی که در همه فصول سال شاهد مراجعه تعداد زیادی از بیماران هستیم و می‌توان گفت؛ این مرکز درمانی از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم، بیمه‌شدگان و مسئولان برخوردار است.

وی با اشاره به میزان استقبال مردم از خدمات این مرکز از نگاه آماری، تصریح کرد: سالیانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از خدمات این پلی‌کلینیک بهره‌مند می‌شوند و این خدمات از سوی ۴۰ نیروی انسانی درمانی و پشتیبانی ارائه می‌شود. در حوزه درمان، درحال حاضر نیاز به متخصص چشم، قلب، دندانپزشک و دارویار وجود دارد که برای این منظور مکاتبات و پی‌گیری‌های لازم با مدیریت درمان استان به عمل آمده است.

رییس پلی‌کلینیک شاهین شهر درخصوص مهمترین مسائل این مرکز درمانی، افزود: با توجه به اینکه ساختمان این مرکز در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسیده است، درحال حاضر فضای فیزیکی این مرکز با رشد چشمگیر جمعیت بیمه شده شهرستان و تعداد مراجعه کننده همخوانی ندارد و با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم.

پورنیا عنوان کرد: به ویژه اینکه علاوه بر مردم منطقه و محلی، بسیاری از مراجعه کننده‌های این مرکز را افراد غیربومی که ماه‌های متمادی در این شهرستان سکونت دارند، تشکیل می‌دهد که خود عاملی برای افزایش تعداد مراجعه کننده‌ها شده است. از سوی دیگر با ارتقای این مرکز از درمانگاه به پلی‌کلینیک، خدمات و سرویس‌دهی آن نیز افزایش یافته است که نیاز به گسترش فضای فیزیکی دارد.

وی گفت: همچنین با توجه به فاصله جغرافیایی شهرستان تا مرکز استان و نیز تفاوت قابل ملاحظه دریافتی پزشکان متخصص و دندانپزشک در بخش‌های خصوصی نسبت به مراکز دولتی و تامین‌اجتماعی، جذب و نگه‌داشت پزشکان با چالش مواجه است که نیازمند به‌کارگیری تمهیدات مناسب مدیریتی است و تلاش برای افزایش پزشکان متخصص و دندانپزشک و نیز بهبود فضای فیزیکی ساختمان، همواره از برنامه‌های مهم این مدیریت را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 55317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =