گستره خدمت‌رسانی مراکز ملکی، پهناور است

رئیس پلی کلینیک تامین‌اجتماعی بوکان، گستره خدمت‌رسانی این مرکز درمانی را پهناور عنوان کرد به نحوی که علاوه بر مردم شهرستان بوکان، بسیاری از ساکنان سایر شهرستان‌ها و نیز استان‌های همجوار به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند و کارگران آجرپزی سایر استان‌ها را نیز از گروه‌هایی برشمرد که از خدمات این مرکز درمانی استقبال می‌کنند.

دکتر نسرین رحیمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی از بخش‌های کلینیک، پاراکلینیک و اداری و مالی تشکیل شده است، افزود: در بخش کلینیک این مرکز ردیف‌های تخصصی زنان‌وزایمان، داخلی، کودکان، چشم و ارتوپدی وجود دارد که درحال حاضر به دلیل ارتقای درمانگاه به پلی‌کلینیک بلاتصدی باقی مانده است و ان‌شاءالله به زودی راه‌اندازی می‌شود. همچنین دندانپزشک، پزشک عمومی و ماما نیز در این مرکز خدمت‌رسانی می‌کنند. بخش پاراکلینیک این مرکز نیز از خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، تزریقات و پانسمان تشکیل شده است.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه این مرکز درمانی، اظهار کرد: با توجه به بالا بودن تعداد بیمه‌شدگان سطح شهر و ساکنان اطراف، خدمات این پلی‌کلینیک از استقبال چشمگیری برخوردار است و علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از افراد ساکن در شهرستان‌های میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب و نیز استان‌های همجوار از جمله کردستان و شهرستان سقز به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند. همچنین بسیاری از کارگران کارگاه‌های آجرپزی سایر استان‌ها و مسافران از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پلی کلینیک تامین‌اجتماعی بوکان، گفت: گستردگی پهنه خدمات‌رسانی و بیمارپذیر بودن این مرکز درمانی، خدمات این پلی‌کلینیک را محور توجه قرار داده است؛ ‌ به گونه‌ای که در مدت یک سال حدود ۱۴۷ هزار بیمار به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند؛ برای پاسخگویی مناسب به بیماران نیازمند آن هستیم تا امکانات و تجهیزات پزشکی را توسعه داده و تعداد متخصصان را افزایش دهیم؛ این درخواست به ویژه از سوی مراجعه کننده‌ها به کرات مطرح می‌شود.

رحیمی با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در این مرکز، تصریح کرد: در این پلی‌کلینیک ۳۴ نیروی انسانی خدمت‌رسانی می‌کنند که شامل ۴ پزشک عمومی، ۳ دندانپزشک، یک متخصص کودکان، یک داروساز، ۲ بهیار، یک پرستار در کادر درمانی است. همچنین بخشی از کارکنان را نیز نیروهای پذیرش، اداری و مالی، فناوری اطلاعات و نیروهای خدماتی تشکیل می‌دهد.

وی درخصوص مهمترین مسائل این مرکز درمانی، ادامه داد: یکی از این مسائل را کمبود فضای فیزیکی ساختمان تشکیل می‌دهد؛ همچنین نبود پزشکان متخصص و کمبود تجهیزات پزشکی نیز مطرح است. برای رفع چالش کمبود پزشک، پیشنهاد می‌شود جذب و به‌کار گیری پزشکان نه فقط به صورت عقد قرارداد ساعتی موقت بلکه از طریق آزمون استخدامی و به صورت وضعیت استخدامی پیمانی، رسمی یا آزمایشی انجام شود تا امکان ابقا و تقویت انگیزه همکاری با تامین‌اجتماعی به‌دست آید.

رئیس پلی کلینیک تامین‌اجتماعی بوکان، یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز درمانی را شامل ساخت ساختمان جدید برشمرد و افزود: همچنین جذب و به‌کارگیری پزشکان متخصص، تامین اعتبار و تهیه امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز پلی‌کلینیک از دیگر برنامه‌های آینده ما را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 55352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =