مراکز درمانی تامین‌اجتماعی؛ انتخاب نخست بیمه‌شدگان

رئیس پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی تاج‌الدین خمینی‌شهر این مرکز را تنها پلی‌کلینیک شبانه‌روزی تامین‌اجتماعی در منطقه برشمرد که در جایگاه نخست انتخاب مردم برای بهره‌مندی از خدمات درمانی قرار دارد و با توجه به بالا بودن تعداد کارگاه‌های اقتصادی، استقبال کارگران را از این مرکز درمانی بسیار چشمگیر توصیف کرد.

دکتر سیدعبدالرضا حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی از تمامی خدمات سرپایی کلینیک و پاراکلینیک برخوردار است، افزود: بخش کلینیک این مرکز از پزشکان عمومی و متخصص تشکیل شده است و در بخش پاراکلینیک نیز خدماتی از جمله فیزیوتراپی، رادیولوژی، آزمایشگاه، اسپیرومتری، ادیومتری، داروخانه، اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی ارائه می‌شود. همچنین این مرکز از واحدهای اتاق عمل سرپایی، تزریقات و پانسمان، اتاق گچ و دندانپزشکی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این پلی‌کلینیک تنها مرکز شبانه‌روزی تامین‌اجتماعی در منطقه خمینی‌شهر به شمار می‌رود و از طرفی بسیاری از تخصص‌های پزشکی را دربر دارد، در جایگاه نخست انتخاب مردم برای بهره‌مندی از خدمات درمانی قرار گرفته است.

رئیس پلی‌کلینیک تاج‌الدین خمینی‌شهر گفت:‌ به گونه‌ای که علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان شهرها و مناطق اطراف مانند اصغرآباد، کوشک، درچه، کهریزسنگ و جوی‌آباد خدمات درمانی مورد نیاز خود را از این مرکز دریافت می‌کنند.

حسینی‌نژاد با اشاره به واقع شدن این مرکز در منطقه‌ای با تراکم جمعیت بالا، تصریح کرد: علاوه بر آن بیشترین تعداد کارگاه‌ها نیز در این منطقه قرار گرفته است و از منظر آماری حدود ۲۴۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در این منطقه ساکن هستند. در نتیجه خدمات این مرکز با استقبال بسیاری از اقشار جامعه به ویژه کارگران مواجه می‌شود. به طوری که روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند که این میزان در طول سال به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی تعداد نیروی انسانی فعال در این مرکز را حدود ۱۰۰ نفر برشمرد و افزود: از این میزان ۷۰ نفر را کادر پزشکی و درمانی تشکیل می‌دهد و ۲۰ نفر نیز در بخش اداری مشغول به فعالیت هستند.

رئیس پلی‌کلینیک تاج‌الدین خمینی‌شهر اظهار کرد: درحال حاضر برای تکمیل کادر درمان نیازمند جذب متخصص‌های ارولوژی، قلب، نفرولوژی و غدد هستیم که در این زمینه پی‌گیری‌های لازم را به عمل آورده‌ایم و خوشبختانه با همکاری مدیریت درمان موفق به جذب یک دندانپزشک و متخصص قلب شده‌ایم.

حسینی‌نژاد گفت: کمبود پزشک متخصص یکی از مهمترین مسائل این‌روزهای مراکز درمانی را تشکیل می‌دهد که مرکز ما نیز با آن روبروست؛ تعرفه پایین خدمات پزشکان و نیز نبود استمرار همکاری به دلیل بازنشستگی و انتقال از مهمترین عوامل این چالش به شمار می‌رود.

وی یکی از برنامه‌های مهم این مرکز درمانی را غربالگری بیماران عنوان کرد و ادامه داد: به ویژه غربالگری بیماران خاص در این مجموعه پی‌گیری شده و در کنار آن ساماندهی بیماران دیابتی برنامه‌ریزی می‌شود. همچنین درنظر است تا بیماران با مراجعه پرتکرار و نیز تجویز داروها مدیریت شود. تکمیل کادر تخصصی پزشکی، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال و OPG نیز از جمله مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 55404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =