چتر درمان تامین‌اجتماعی گسترده است

رئیس پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی امام محمدباقر(ع) نجف‌آباد، آمار مراجعه به این مرکز درمانی را ماهیانه حدود ۳۱ هزار نفر عنوان کرد که این میزان سالیانه به حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد؛ زیرا چتر درمان مراکز ملکی گسترده بوده و این مرکز نیز علاوه بر پذیرش مردم شهرستان نجف‌آباد، پذیرای بسیاری از بیماران ساکن در شهرستان‌های غرب استان اصفهان و حتی استان‌های غربی است.

دکتر مهران عابدینی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز، خدمات تخصصی داخلی، جراحی عمومی، چشم، قلب، زنان، اطفال، دیابت، ‌ دندانپزشکان و داروسازان را به مراجعه کننده‌ها ارائه می‌دهد، افزود: همچنین در بخش پاراکلینیک، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، مراقبت‌های پرستاری، تزریقات، پانسمان و داروخانه در دسترس بیماران قرار دارد. از سوی دیگر واحد فناوری اطلاعات، پشتیبانی، اداری و مالی، کاپردازی، تاسیسات و خدمات سایر امکانات این مرکز را شامل می‌شود.

وی درخصوص جایگاه این مرکز درمانی، اظهار کرد: این پلی‌کلینیک نه تنها بیماران شهرستان نجف‌آباد را پذیرش می‌کند، بلکه پاسخگوی نیازهای درمانی مردم شهرهای مجاور است. علاوه بر آن ساکنان شهرهای غرب استان اصفهان مانند شهرستان تیران و کرون و حتی استان‌های غرب استان اصفهان از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پلی‌کلینیک امام محمدباقر(ع) نجف‌آباد، با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان شهرستان نجف‌آباد به تعداد ۱۶۱ هزار و ۳۹۲ نفر که شامل ۶۱ هزار و ۷۳۴ خانوار می‌شود، گفت: این تعداد جمعیت برای اقدامات درمانی خود به این پلی‌کلینیک مراجعه می‌کنند تا حدی که تعداد مراجعه کننده‌های این مرکز را ماهیانه حدود ۳۱ هزار نفر تشکیل می‌دهد که این میزان مراجعه در سال به حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد. همچنین روزانه حدود ۶۰۰ بیمار توسط پزشکان مرکز ویزیت می‌شوند.

عابدینی تصریح کرد: این مرکز درمانی دارای ۴۴ نیروی انسانی است که از این تعداد، ۳۵ نفر در بخش‌های درمانی فعالیت دارند؛ اما برای تکمیل کادر درمان نیازمند افزایش نیروهای تخصصی داخلی، قلب، زنان و ارولوژی هستیم که مراتب درحال پی‌گیری است.

وی نداشتن پایان‌کار ساختمان را یکی از مهمترین مسائل این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: همچنین جذب پزشکان متخصص به سختی انجام می‌شود و از سوی دیگر فضای فیزیکی کافی برای انبار دارویی و سایر انبارها وجود ندارد.

رئیس پلی‌کلینیک امام محمدباقر(ع) نجف‌آباد، افزود: رفع این مسائل در دست اقدام قرار دارد که مهمترین آن تکمیل کادر تخصصی مجرب است. همچنین برنامه‌ریزی مناسب برای گسترش خدمات غربالگری بیماری‌ها نیز در اولویت قرار دارد و از سوی دیگر راه‌اندازی کلینیک تخصصی بیماری سالمند و مزمن شامل دیابت و فشارخون نیز پی‌گیری می‌شود.

کد خبر: 55474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =