راه‌اندازی بیمارستان کوی فرهنگیان آبادان تا پایان سال

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ضمن تشریح عملکرد این مدیریت در زمینه احداث، تکمیل و گسترش مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی این استان، خبر از انجام عملیات تکمیلی ساخت بیمارستان کوی فرهنگیان آبادان داد که تا پایان امسال راه‌اندازی و سپس در ماه‌های آتی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان، دکتر امیرحسین بنی‌احمد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طراحی احداث یک بیمارستان در کوی فرهنگیان آبادان در سال ۸۸ انجام و سال ۹۲ کار آغاز شده، اما تاکنون بیمارستان تکمیل نشده است که با پیگیری‌های انجام شده، ۲۰۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و ساخت و ساز نهایی آن در نظر گرفته شده که تنها ۱۳.۵ درصد از کار باقیمانده است.

وی افزود: مقرر است که پایان امسال این بیمارستان به صورت موقت تحویل داده شود و در آخر شهریورماه سال آینده در این بیمارستان به روی بیماران باز شود.

مدیردرمان خوزستان اظهار کرد: تامین اجتماعی خوزستان با ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی، تشخیصی و دارویی از بیمارستان‌های بزرگ گرفته تا مراکز آزمایشگاهی و مطب‌های خصوصی در اقصی‌نقاط استان قرارداد دارد.

وی افزود: ۳۲ مرکز ملکی تامین اجتماعی در خوزستان وجود دارد که هفت مرکز از این تعداد، بیمارستان و دو مرکز پلی کلینیک است.

بنی‌احمد عنوان کرد: در مراکز طرف قرارداد نیز با توجه به پوشش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی، بیماران سرپایی ۳۰ درصد و بیماران بستری ۱۰ درصد هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: رویکرد کنونی این است که اولویت تسویه حساب با افراد و مراکزی است که از آن‌ها خرید خدمت شده است؛ زیرا در صورت تسویه نکردن به موقع بدهی‌ها با این سازمان قرارداد منعقد نمی‌کنند یا خدمات خوبی به مردم ارائه نمی‌شود.

بنی‌احمد تصریح کرد: وزارت بهداشت برای تمدید پروانه همه مراکز درمانی، عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را به عنوان الزام قرار داده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های این سازمان بیان کرد: در بدو کار دیدیم که پروژه احداث پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز نیمه کاره باقی مانده بود و پیمانکار برای ادامه کار ۷ میلیارد تومان دیگر اعتبار می‌خواست، اما با ۲ میلیارد تومان این پروژه را تکمیل کردیم و اکنون مردم در مرکزی با مساحت ۲۵۰۰ متری و ۳۶ تخت در حال دریافت خدمات هستند و نوبت‌دهی دیجیتال نیز راه‌اندازی شده است تا در روند و زمان انجام وظیفه شرمنده مردم نشویم.

بنی‌احمد با بیان اینکه تکمیل دو بخش قلب و جراحی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیز انجام شده است، افزود: طراحی راه‌اندازی مرکز کامل قلب دارای بخش بستری، جراحی و ICU پیش‌بینی شده و موافقت هیات مدیره و مدیرعامل اخذ شده است؛ اجرای این طرح در تامین بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و بنابرین اگر قرار است کلنگ‌زنی انجام شود در سال آینده این کار انجام خواهد شد و با توجه به وسعت کار، قطعا تکمیل چنین پروژه‌ای بیش از سه سال زمان لازم دارد.

بنی‌احمد عنوان کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان به عنوان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ویژه زنان یا به عنوان مرکزی برای توریست درمانی تأمین‌اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد، اما به هیچ وجه در این بیمارستان بسته نمی‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: در بیمارستان ماهشهر نیز درمانگاه چشم، درمانگاه روان، CCU، آزمایشگاه و اتاق عمل چشم راه‌اندازی شده و اتاق عمل این بیمارستان نیز فعال‌تر شده است.

وی عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات سرمایشی بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع)، ماهشهر و بهبهان ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و مشکل سرمایشی این بیمارستان‌ها از طریق تامین کولرهای ایستاده رفع شده است.

بنی‌احمد با بیان اینکه در بیمارستان بهبهان ۱۵ متخصص جدید جذب شده‌اند، افزود: به منظور حفظ سلامت بیماران، پلی کلینیک ایزوله در این بیمارستان ایجاد می‌شود که اعتبارات آن در نظر گرفته شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: مردادماه سال گذشته احداث یک بیمارستان بسیار خوب در دزفول تکمیل شد؛ اما بحث‌هایی در مورد مالکیت این بیمارستان ایجاد شد که رئیس سازمان تأمین‌اجتماعی تصمیم گرفت این بیمارستان همچنان ملکی باشد و در حال استفاده است.

وی بیان کرد: ساختمان بیمارستان مسجدسلیمان نیاز به بهسازی دارد و در این مرکز تنها دو بخش داخلی و اطفال فعال است؛ در حالی که یک بیمارستان باید حداقل چهار بخش داخلی، اطفال، زنان و جراحی آن فعال باشد. به دلیل اینکه جانمایی این بیمارستان به درستی انجام نشده، ضریب اشغال تخت آن ۲۰ درصد است و اکنون مردم و سازمان ضرر می‌کنند. بنابراین احتمالا این بیمارستان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهیم یا بلوک زایمان در آن راه‌اندازی شود یا به پلی کلینیک تخصصی تبدیل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: طبقه جدید بیمارستان شوشتر نیز تکمیل شده که هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است و راه‌اندازی ICU و بلوک زنان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌هایی مانند کارون که درمانگاه تأمین‌اجتماعی وجود ندارد، بیمارستانی مانند امیرالمومنین (ع) در بیمارستان سینا، جای داده شده است تا مردم خدمات را رایگان دریافت کنند. در اروندکنار نیز چنین کاری انجام می‌شود یعنی بیمارستان دانشگاهی به ۱۰۰ درصد فرانشیز تامین اجتماعی تبدیل خواهد شد.

بنی‌احمد با اشاره به ارائه خدمات جرم گیری، کشیدن دندان، ترمیم و پر کردن توسط این مدیریت گفت: یک ملک ۸۰۰ متری در ۲۴ متری اهواز بدون استفاده داریم که قرار است مرکز دندانپزشکی بزرگی در این مکان راه‌اندازی شود.

در پایان این نشست یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه OPG دیجیتال به ارزش ۳۷ میلیارد ریال در پلی کلینیک شهید رجایی اهواز با حضور دکتر بنی‌احمد، دکتر بوعذار رئیس پلی‌کلینیک، امام جماعت درمانگاه و جمعی از اصحاب رسانه به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی بیمارستان کوی فرهنگیان آبادان تا پایان سال

کد خبر: 55511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =