فعالیت ۱۰ تعاونی دانش بنیان در استان یزد

در استان یزد بیش از ۱۰ تعاونی دانش بنیان وجود دارد که تنها آمار ۳ شرکت در سامانه جامع هوشمند تعاون به ثبت رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، سید معین هاشمی مدیرکل توسعه تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعضای اتاق تعاون استان دیدار و گفتگو کرد.
وی در این نشست اتحادیه های تعاونی را بعنوان حلقه های واسط میان ادارات و شرکت های تعاونی دانست و افزود: یکی از برنامه های مهم که از سوی معاونت تعاون وزارت متبوع در حال پیگیری است، تعیین تکلیف اتحادیه های غیرفعال است که در صورت فعال شدن آنها، ارتباط مؤثری میان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها و شرکت های تعاونی شکل می گیرد.
وی در همین خصوص ادامه داد: عدم دسترسی به موقع شرکت های تعاونی به قوانین، مقررات و بخشنامه های صادره از سوی وزارت یکی دیگر از مشکلاتی است که با فعال سازی اتحادیه ها مرتفع می شود.
این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر دانش بنیان ها، حوزه تعاون نیز در امر راه اندازی شرکت های دانش بنیان بصورت تعاونی، اهتمام ویژه ای دارد.
هاشمی افزود: در استان یزد بیش از ۱۰ تعاونی دانش بنیان وجود دارد که تنها آمار ۳ شرکت در سامانه جامع هوشمند تعاون به ثبت رسیده است.
مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کلینیک تعاون و خانه تعاون به عنوان برنامه های در دست بررسی و اجرای معاونت تعاون نام برد.
در ابتدای این نشست مسائل، مشکلات و پیشنهادات اعضای اتاق تعاون استان درباره تعاونی های استان یزد تبیین شد.

کد خبر: 55555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =