تأمین‌اجتماعی مرکز ثقل بیمه‌شدگان در دسترسی به درمان

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی میانه، این مرکز را تنها مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان میانه برشمرد و با اشاره به جمعیت بیش از ۷۵ هزار نفری بیمه‌شدگان این شهرستان، تصریح کرد: این پلی‌کلینیک مرکز ثقل بیمه‌شدگان برای دست‌یابی به خدمات درمانی است.

دکتر مهدی کریم‌خانی میانجی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه خدمات این مرکز درمانی در دو حوزه کلینیک و پاراکلینیک ارائه می‌شود، افزود: بخش کلینیک این مرکز از متخصصان داخلی، اطفال، ‌پزشکان عمومی، دندانپزشکان و کارشناسان مامایی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در بخش پاراکلینیک نیز بیمه‌شدگان و مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی شامل گرافی‌های عمومی و عکس دندان (OPG)، خدمات پرستاری مانند سرم‌تراپی، بستری سرپایی، نوارقلب و تزریقات و خدمات دارویی بهره‌مند شود.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی میانه گفت: بخش‌های پذیرش، امور مالی، امور اداری و پشتیبانی، فناوری اطلاعات و نگهبانی از سایر خدمات این مرکز را تشکیل می‌دهد که در راستای تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی فراهم شده است.

کریم‌خانی با اشاره به جایگاه این مرکز درمانی، تصریح کرد: این پلی‌کلینیک تنها مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در شهرستان میانه به شمار می‌رود و با توجه به جمعیت ۱۸۸ هزار نفری این شهرستان که بیش از ۷۵ هزار نفر را بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی تشکیل می‌دهد، خدمات آن با استقبال خیل عظیمی از مردم مواجه می‌شود و می‌توان گفت، این پلی‌کلینیک مرکز ثقل بیمه‌شدگان برای دسترسی به درمان است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بسیاری از مسافران به این شهرستان که معمولا از استان‌های تهران و البرز معمولا برای دیدار از خانواده‌های خود به این شهر سفر می‌کنند، از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی میانه عنوان کرد: آمار افزایش مراجعه به این پلی‌کلینیک در سال‌های گذشته و امسال، موید استقبال چشمگیر مردم از خدمات درمانی حوزه کلینیک و پاراکلینیک این مرکز است؛ به گونه‌ای که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ به طور متوسط سالیانه حدود ۱۵۳ هزار و ۵۶۰ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند که این آمار در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶۸ هزار و ۶۲۴ نفر را شامل می‌شود.

کریم‌خانی افزود: این درحالی است که تعداد کل نیروی انسانی این مجموعه را ۵۹ نفر تشکیل می‌دهد که ۳۸ نفر در بخش درمان مشغول به ارائه خدمت هستند. خداراشکر ردیف‌های استخدامی پرستاری این مرکز کامل بوده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد؛ اما با توجه به آمار بالای مراجعه و ویزیت متوسط روزانه ۱۵۰ بیمار توسط پزشکان عمومی، نیاز به افزایش تعداد این پزشکان برای کاهش صف انتظار بیماران وجود دارد.

وی اظهار کرد: همچنین جذب متخصص رادیولوژی بسیار ضروری است که در صورت تحقق، بسیاری از مشکلات بیماران در زمینه ارجاع به خارج از مرکز برطرف می‌شود. جذب دندانپزشکان نیز به دلیل کاهش دریافتی، به سختی میسر می‌شود.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی میانه یکی از مسائل مهم این مرکز درمانی را استهلاک ساختمان و به پایان رسیدن عمر مفید مهندسی بنای آن عنوان کرد و گفت: همچنین به دلیل بافت قدیمی این مرکز درحال حاضر فضای فیزیکی گنجایش مراجعه روزانه بیش از ۱۴۰۰ نفر را ندارد.

کریم‌خانی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به افزایش کیفیت درمان تأمین‌اجتماعی به ویژه در سال‌های اخیر که سبب اقناع بیمه‌شدگان از کیفیت درمان شده است، انتظار برای دریافت خدمات بیشتر و بهتر فزونی یافته و می‌طلبد که سرمایه‌گذاری در بخش‌های درمانی افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین در کنار آن لازم است تا در زمینه فرهنگ‌سازی و روشنگری اذهان عمومی به ویژه مخاطبان تأمین‌اجتماعی نسبت به محدودیت تأمین‌اجتماعی در احداث مراکز درمانی که منطبق با قوانین سطح‌بندی است، اقدامات موثری انجام شود.

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی میانه با اشاره به برنامه‌های آینده این مرکز درمانی، عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این مرکز را احداث ساختمان جدید پلی‌کلینیک با فضای مناسب و استاندارد تشکیل می‌دهد که برای اجرای آن درخواست‌های لازم ارائه شده و پی‌گیری‌های معمول انجام می‌شود.

کریم‌خانی افزود: از سوی دیگر با توجه به افزایش جمعیت بیمه‌شدگان و استقبال از خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی که در مراکز ملکی به صورت صفر تا ۱۰۰ رایگان ارائه می‌شود، ضرورت احداث یک بیمارستان در شهرستان وجود دارد.

کد خبر: 55578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =