زمینه‌های توسعه تعاونی‌ها در ایلام فراهم می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت : زمینه های توسعه تعاونی‌ها در ایلام فراهم می شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، دکتر «شهریار عباسی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در دیدار با سید امیر حسین جوزی، مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استان ایلام از ظرفیت‌های خوبی در حوزه تعاون برخوردار است، گفت: برای توسعه تعاون در ایلام هم سرمایه لازم، هم انگیزه و هم میل به اشتغال انفرادی وجود دارد و با تکمیل این زنجیره می توان از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.

وی یکی از مشکلات اساسی در حوزه تعاونی‌ها را عدم بسترسازی و کار فرهنگی عنوان کرد و اظهار کرد: در این زمینه ضرورت دارد دوره‌های آموزشی برای ترغیب و آگاهی بخشی به مردم با محوریت تعاونی برگزار شود و البته ظرفیت رسانه‌ها هم در این راستا اثرگذار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت ارشد استان زمینه لازم را برای مشارکت تعاونی‌ها فراهم می کند، افزود: یکی از مزایای توسعه تعاونی‌ها، خوداشتغالی است و از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نیز برای افزایش و توسعه تعاونی‌ها استفاده خواهد شد.

جوزی، مدیرکل دفتر ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار، یکی از مهمترین راه‌های تقویت فرهنگ کار و تلاش را ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون عنوان کرد و گفت: دولت به تحقق سند توسعه تعاون مصمم است.

وی با بیان اینکه تعاون به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی در توسعه اقتصاد کشور نقش دارد، افزود: تعاون در کشور با رویکرد کار گروهی و استفاده از تفکر جمعی و تجمیع سرمایه‌های خرد با هدف توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال تشکیل شد و باید ۲۵ درصد سهم اقتصاد کشور را محقق کند.

الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: تعاونی‌ها یکی از بنگاه‌های اقتصادی هستند که با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی و تجمیع سرمایه‌های اعضا می توانند در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار نقشی اساسی در توسعه کشور و استان داشته باشند.

وی گفت: در دولت مردمی سیزدهم با هدف مردمی‌کردن اقتصاد کشور بر ظرفیت‌ تعاونی‌ها حساب ویژه باز شده است.

وی ادامه داد: راهبرد اصلی معاونت امور تعاون دولت سیزدهم مردمی‌کردن اقتصاد تعاونی و تقویت بخش مردمی تعاون است.

کد خبر: 55593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =