نرخ بیکاری استان کرمانشاه به پایین ترین میزان در 8 سال گذشته رسیده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه به کمترین میزان در طول ۸ سال گذشته رسیده و آلان ۱۳.۶ می باشد و نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۳ به ۴۳.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در این مراسم در تشریح عملکرد ۹ ماهه اداره کل، اظهار کرد: برای اولین بار در هشت سال اخیر نرخ بیکاری کرمانشاه به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۳.۶ درصد رسیده و در این مدت افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را از ۴۳ به ۴۳.۲ درصد داشتیم.

وی همچنین از کسب رتبه سوم کرمانشاه در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد که با جذب ۳۸ میلیارد تومان از سهمیه ۱۰۳ میلیاردی، برای ۱۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بکارگیری ۲۸۱ نفر از ۱۱۵۵ نفر از ثبت نام شدگان در سامانه جست و جوی شغلی را از دیگر رویدادهای مثبت ۹ ماه اخیر برشمرد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین فریضه دانست که بارها در سال‌های متمادی مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفته است و افزود: جهاد تبیین به معنای روشنگری، بیان واقعیت بدون جهت گیری خاص است و مایه مباهات است که قرارگاه ملی اشتغال ویژه استان کرمانشاه به پیشنهاد استاندار پرتلاش کرمانشاه در هیات دولت طرح و مورد تصویب قرار گرفت.

احمدی افزود: در فاز اجرایی قرارگاه با پیشنهاد پروژه‌های مهم و بزرگ در شان جایگاه استان برای ایجاد اشتغال پایدار، خلق ثروت و رونق اقتصادی استان یکصد طرح اشتغالزای مهم تامین مالی شد.

وی از تعامل خوبی که بین کارگران و کارفرمایان در استان وجود دارد هم یاد کرد و افزود: خوشبختانه بعد از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد، در کرمانشاه به جز در یک واحد در سایر بنگاه‌های اقتصادی ریزش نیروی قابل توجهی نداشتیم.

سجاد سنجابی رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینان کشور در ادامه با بیان اینکه کارآفرینان کرمانشاه در سطح کشور نمونه هستند و سرآمد کارآفرینان کشورهستند، افزود: اگرچه با مدیران دستگاه‌ها تعامل خوبی داریم، اما در سطوح پایین تر مشکلاتی برای کارآفرینان ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن مرزی کانون کارآفرینان کشور در این مراسم خواستار انتصاب کارآفرینان به عنوان مشاورین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی شد.

کارآفرینان در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات دیدگاه‌ها و مشکلات و راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه نموده و در ادامه دکتر امیری استاد دانشگاه و مشاور اقتصادی استاندار در یک کارگاه آموزشی ویژگی‌های کارآفرینان برتر را برشمرد و ابعاد استراتژی‌های برای ایجاد کسب و کار را تشریح کرد.

در این مراسم از مدیران واحدهای ابزارسازان درمانگر، شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته بندی کرمانشاه و پویش چاپ در بخش صنعت، مدیران واحدهای مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه، صنایع شیمیایی شیمی کرد و کشت و صنعت روژین تاک در بخش کشاورزی و مدیران واحدهای مهرفناوران تابش، تحلیل گران سیستم زاگرس و شرکت گسترش ارتباطات بیستون در بخش خدمات با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 55595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =