تشکیل ۳۵۴ تعاونی در راستای نوسازی بافت فرسوده تهران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از ۳۵۰ محله در شهر تهران مشمول طرح مشترک همکاری وزارت کار و شهرداری تهران در راستای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شده که ابن مهم از طریق تشکیل ۳۵۴ تعاونی محقق خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون و شهرداری تهران در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده تهران با مشارکت تعاونی‌ها اظهار داشت : برمبنای قانون اساسی ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید در حوزه فعالیت تعاونی‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد :یکی از اهداف تفاهم‌نامه وزارت کار با شهرداری تهران تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم برخوردار جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تهران است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی اولیه اجرای این همکاری مشترک در قالب طرح نوسازی بافت فرسوده شهر تهران از طریق تعاونی‌ها حدود ۵هزار واحد اعلام شده و در گامهای آتی توسعه آن موردنظر خواهد بود.

تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده تهران

مرتضوی تصریح کرد: یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور در قالب صنعت ساختمان به رونق اقتصادی کشور و توسعه تعاونی ها کمک خواهد کرد.

وزیر کار اظهار داشت: یکپارچه سازی و کاهش قیمت پروانه‌های ساخت مسکن در قالب این طرح اجرایی شده و از این طریق برای هر واحد مسکونی ساخته شده توسط تعاونی‌ها مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

صدور ۷۰هزار مجوز مشاغل خانگی

وزیر تعاون ادامه داد: تفاهم‌نامه امروز با شهرداری تهران در حوزه کار تعاونی جهت احداث مسکن مناسب به عنوان گام اول در این خصوص برداشته شد و در بخش‌های دیگری مانند آسیب‌های اجتماعی با یاری شهرداری تهران کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای حوزه ایجاد اشتغال توسعه مشاغل خانگی است. تا به امروز با کوتاه شدن فرایند مجوزهای صدور کسب و کارهای خانگی حدود ۷۰ هزار مجوز برای فعالان و شاغلان این حوزه صادر شده است.

وی همچنین افزود: با استفاده از سامانه پنجره واحد صدور مجوزهای کسب و کار امکان درخواست و دریافت راحت مجوز برای همه افراد دیده شده است.

مرتضوی عنوان کرد: مشاغل خانگی را باید به عنوان یکی از محورهای اساسی در حوزه اقتصاد خانه‌محور دیده شود.

وجود چهارهزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در تهران / افزایش ضریب اشتغال از طریق تعاونی‌های مسکن

علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک نوسازی بافت فرسوده تهران از طریق تعاونی‌ها گفت: از مجموع ۷۰هزار هکتار بافت کلی شهر تهران حدود ۱۲هزار هکتار را بافت ناپایدار تشکیل داده که چهار هزار و ۵۶۰ هکتار آن را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: ضرورت ایجاد پایداری و ایمنی بخشی به این بافت ها از طریق مشارکت تعاونی‌ها بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

وی بیان داشت: اکنون در شهر تهران با بعد خانوار ۲.۹ حدود یک میلیون خانه برای افراد کمتر از شرایط لازم وجود دارد که با پیگیریهای مختلف در ارتباط با ساخت ۴۰۰هزار واحد تفاهم صورت گرفته است.

شهردار تهران گفت: اهم امروز با وزارت کار در گام اول اما شامل ساخت ۵هزار واحد مسکونی در شهر تهران شده و مهم ترین بخش آن ایجاد بستر شکل‌گیری تعاونی‌هایی است که در محلات کوشش دارند تا با نوسازی محلی شاکله محله را حفظ کرده و کار و تلاش گسترده‌ای را با این اقدامات رقم بزنند.

وی همچنین اضافه کرد: هسته مرکزی شهر تهران بیشترین بافت فرسوده را به خود اختصاص داده البته در برخی دیگر مناطق شهری نیز بافت‌های فرسوده وجود دارد.

زاکانی تصریح کرد: مشاغل خانگی به عنوان بستر توسعه دهنده اقتصاد خرد در جامعه و خانواده موضوعیت پیدا کرده که در موضع آموزش و رونق کار و در رابطه با توسعه فعالیت تولیدات مشاغل خانگی حمایت‌های لازم را توسط شهرداری تهران خواهیم داشت.

وی بیان داشت: امیدواریم از طریق همکاری با وزارت کار به توسعه بیشتر مشاغل خانگی کمک کرده و گرهی از مشکلات موجود در این حوزه را باز کرده و به تولید موثر و صادرات را یاری‌رسان باشیم.

کد خبر: 55615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =