ثبت‌نام ۴۶۰هزار کارگر در سامانه نهضت ملی مسکن

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:تا به حال ۴۶۰ هزار کارگر برای استفاده از مزایای مسکن در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام داشته و اطلاعات آنها در سامانه بارگذاری و در اختیار معاونت رفاه وزارت کار قرار گرفته است.

به گزارش آتیه آنلاین، مهدی مسکنی در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کار و شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده از طریق تعاونی‌ها افزود: در ارتباط با ساخت مسکن کارگران توسط تعاونی‌ها اساسنامه تعاونی‌های نهضت ملی مسکن با بررسی و برطرف کردن آسیب‌های فعالیت تعاونی‌ها در گذشته، تدوین، نوشته و به استانها ابلاغ شده است.

به گفته مسکنی، به شرط تخصیص زمین مناسب برای ساخت مسکن کارگری، شکل‌گیری تعاونی‌ها و آغاز عملیات اجرایی توسط آنها آغاز خواهد شد.

معاون وزیر کار اضافه کرد: در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کار و شهرداری تهران در حوزه نوسازی بافت فرسوده توسط تعاونی‌ها، آیین‌نامه تشکیل ۳۵۴ تعاونی محلات در تهران تدوین شده است.

وی بیان داشت: از مجموع بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰هزار مسکن مهر ساخته شده حدود ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها ساخته شده که از مجموع آنها ۸۰۲ هزار واحد تحویل شده و صرفاً ۳۸ هزار واحد تعاونی‌ساز تحویل نشده که بر اساس تحقق ۹۵ درصدی، مدل تعاونی‌ساز مسکن به عنوان یک نمونه موفق مطرح است.

وی گفت: امروز و بر اساس اساسنامه تعاونی‌های مسکن مجوز فعالیت به تعاونی‌های بالای ۲۰۰ نفر داده نشده و در واقع سقف اعضا برای آنها درنظر گرفته شده و در واقع ۲۷ مورد مشکلات تعاونی‌های مسکن در اساسنامه جدید برطرف شده است.

هدفگذاری ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی در قالب تعاونی‌ها

معاون امور تعاون وزیر کار در ارتباط با خلق فرصت‌های شغلی در حوزه تعاونی‌ها گفت: هدفگذاری فعالیت در قالب طرح‌های حوزه تعاون در سال‌جاری در قالب ۵۰ هزرا شغل صورت گرفته که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال محقق خواهد شد.

مسکنی افزود: ما در وزارت تعاون به دنبال افزایش نقش نظارتی اتحادیه‌های تعاونی در سطح کشور بوده و رفع موانع پیش روی تعاونی‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی بیان داشت: کمیته تعاونی‌های مسئله‌دار در استانها شکل گرفته حل مشکلات و چالش‌های این حوزه از این طریق دنبال شده و سامانه EOC تعاون نیز در این راستا فعالیت دارد.

کد خبر: 55616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =