با آغاز به کار دو خانه بهداشت کارگری در مجموع ۱۹۷ خانه بهداشت به کارگران شریف واحدهای تولیدی خدمت رسانی می کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، دو خانه بهداشت کارگری گشایش یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در ابتدا خانه بهداشت کارگری معدن آنومالی شمالی (شرکت صنعتی معدنی شهداب یزد) و سپس خانه بهداشت کارگری سایت شرکت سنگ آهن میشدوان (معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران) را افتتاح کرد.
وی در آیین گشایش خانه بهداشت کارگری گفت: با آغاز به کار این دو خانه بهداشت کارگری در مجموع ۱۹۷ خانه بهداشت به کارگران شریف واحدهای تولیدی خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد حفظ و صیانت از نیروی کار را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: تشکیل خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی امری ضروری است و استان یزد در رتبه هفتم از لحاظ تعداد خانه بهداشت کارگری در سطح کشور قرار دارد، تلاش همکاران ما در حوزه مدیریت اجتماعی برقراری تعامل با واحدهای تولیدی جهت راه اندازی خانه بهداشت برای رصد سلامت کارگران شریف هست.
وی در ادامه عنوان کرد: در قانون کار کشور اهمیت رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار مورد تاکید قرار گرفته است؛ به نحوی که بر اساس تبصره یک ماده ۹۶ قانون کار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول برنامه ریزی، کنترل، ‌ ارزشیابی و بازرسی در زمینه بهداشت کار و درمان کارگری بوده و موظف است اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.
فلاحتی ادامه داد: به موجب ماده ۱۴۷ قانون کار دولت مکلف است خدمات بهداشتی و درمانی را برای کارگران و کشاورزان مشمول این قانون و خانواده آنها فراهم سازد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه سعی می کنیم با همکاری کارفرمایان استان شاهد رشد قابل ملاحظه ای در زمینه خانه بهداشت کارگری تا پایان سال باشیم گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و حفظ سلامتی کارگران، ارائه خدمات بهداشتی بوسیله آموزش، آگاه شدن کارگران از خطراتی که آنان را تهدید می کند، ارتقاءدانش و ایجاد رفتارهای بهداشتی مناسب و سالم سازی محیط کار، پیشگیری از بیماریهای ناشی از کار مهمترین اهداف ایجاد خانه بهداشت کارگری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سفر یک روزه خود به بافق از نمایشگاه کتابی که شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) دائر کرده بود بازدید کرد.

کد خبر: 55656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =