حمایت ویژه از بانوان با بیمه زنان خانه‌دار

بیمه زنان خانه‌دار ذیل اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به عنوان یکی از طرح‌های مهم مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در راستای گسترش و تعمیم خدمات بیمه‌ای این سازمان بوده تا بانوان به عنوان یک فرصت مناسب از این بیمه و خدمات گسترده آن بهره‌مند شوند.

به گزارش آتیه آنلاین، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌ای خدمات هجده‌گانه‌ای برای افراد بیمه شده خود داشته تا از این طریق خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به همه افراد تحت پوشش از جمله زنان خانه‌دار و دانشجویان در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی ارائه دهد.

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک طرح در راستای اجرای عدالت اجتماعی برای افراد فاقد بیمه بین ۱۸ تا ۵۰ سال برنامه‌ریزی شده و این سازمان نیز با اجرای این طرح مهم بیمه‌ای زمینه بهره‌مندی این افراد از تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت سازمان را فراهم کرده است.

طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی سازمان تأمین اجتماعی با هدف تعمیم و گسترش پوشش فراگیر بیمه‌ای به زنان خانه‌دار، دختران، فرزندان شامل دانشجویـان، خوداظهاری شغلی (بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد) و همچنین بیمه اختیاری از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی اجرایی شده است.

متقاضیان و علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از این طرح و ثبت‌نام در آن صرفاً باید به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir یا شعب یا کارگزاری‌های این سازمان مراجعه کنند.

جذب بیمه‌شدگان جدید از جمله زنان خانه‌دار هدف تأمین اجتماعی

اگرچه سازمان تأمین اجتماعی اکنون ۵۳ درصد جمعیت کشور در قالب ۴۵ میلیون بیمه شده را تحت پوشش خدمات گسترش خود دارد اما با این وجود همچنان در قالب طرح‌هایی همچون بیمه اختیاری، طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد به دنبال جذب افراد بیمه‌شده جدید بوده تا این سازمان بتواند به بخش عمده‌ای از مردم خدمات‌رسانی ویژه داشته باشد.

بیمه زنان خانه‌دار نیز در دولت سیزدهم و با حضور مدیریت جدید در سال ۱۴۰۰ زمینه اجرایی پیدا کرده تا بانوان که بخش زیادی از جامعه را تشکیل داده و زنان خانه‌دار نیز که آمار بالایی دارند از این خدمات بهره‌مند شوند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تیم مدیریتی جدید در سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی برای گسترش چتر بیمه‌ای در این سازمان بزرگ به صورت ویژه انجام شده و نگاه ویژه به جذب بیمه‌شدگان جدید در بخش دانشجویان و زنان خانه‌دار نشان از همت بالای مسئولان برای ارائه خدمات به این افراد با دو هدف توسعه خدمات بیمه‌ای و افزایش منابع سازمان تأمین اجتماعی است.

شرایط استفاده از بیمه تأمین اجتماعی برای زنان خانه‌دار

بیمه زنان خانه‌دار در سازمان تأمین اجتماعی همانند بیمه دانشجویان در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی با سه نرخ ١٢، ١۴ و ١٨ درصد بوده و بانوان با پرداخت به ترتیب ۵١٨، ۶٠۴ و ٧٧٧ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش خدمات گسترده بیمه‌ای و حتی درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد شامل ۱۲درصد سهم بیمه‌شده به علاوه ۲درصد کمک دولت و تعهدات بازنشستگی و فوت بعد از این دوره (بازنشستگی) را شامل می‌شود.

نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد نیز شامل ۱۴درصد سهم بیمه‌شده به ‌علاوه ۲ درصد کمک دولت بوده و تعهدات بازنشستگی، فوت، قبل و بعد از بازنشستگی را برای زنان خانه‌دار به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش ، البته کامل‌ترین نرخ پرداخت حق بیمه (۲۰ درصد) از سوی سازمان تأمین اجتماعی شامل ۱۸ درصد سهم بیمه‌شده به همراه ۲درصد کمک دولت بوده که تعهدات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را برای افراد تحت پوشش شامل می‌شود.

در راستای اجرای بیمه زنان خانه‌دار در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی نیز شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ (سال تمام) در نظر گرفته شده است.

وجود ۱۲ میلیون زن خانه‌دار در کشور

با توجه به اینکه بیمه زنان خانه‌دار از آذر سال ۱۳۸۷ با تصویب هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی، ذیل بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد برنامه‌ریزی شده این نوع بیمه براساس خوداظهاری انجام شده و متقاضیان ۱۸ تا ۵۰ سال بدون هرگونه سابقه بیمه می‌توانند با پرداخت حق بیمه مقرر از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

همچنین سازمان تامین‌اجتماعی با پرداخت حق بیمه از سوی زنان خانه‌دار خدماتی همچون بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی و خدمات درمانی به بانوان علاقه‌مند اجرای طرح بیمه زنان‌ خانه‌دار ارائه می‌دهد.

این فرصت بهره‌مندی بانوان از مزایای بیمه زنان خانه‌دار به عنوان موضوعی مهم برای تضمین آینده بانوان با بیمه‌پردازی در سازمان بزرگ تأمین اجتماعی محسوب شده تا با پرداخت حق بیمه از این نوع بیمه و خدمات مطلوب آن در آینده استفاده کنند.

طبق داده‌ها و آمارهای موجود بیش از ۱۲ میلیون نفر زن خانه‌دار در کشور فعالیت داشته که این بانوان با بیمه‌پردازی خود در قالب بیمه زنان خانه‌دار در سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند سرمایه‌گذاری برای آینده خود برای بهره‌مندی از خدمات این سازمان داشته باشند.

بیمه ۴۱۰ هزار زن خانه‌دار در کشور

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه زنان خانه‌دار در گفت و گو با آتیه‌آنلاین اظهار داشت: براساس آمارهای موجود و تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ بیش از ۴۱۰ هزار نفر از زنان خانه‌دار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مهدی شکوری افزود: یکی از طرح‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی با عنوان طرح بیمه فراگیر خانواده به منظور حمایت از دانشجویان و زنان خانه‌دار است که براساس آمارها و داده‌ها تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۵۴۰ هزار نفر در قالب این طرح از خدمات این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان داشت: یکی از طرح‌های مهم سازمان تأمین اجتماعی طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی بوده تا با استفاده از این طرح برخی افراد فاقد بیمه در کشور از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی سازمان بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: این طرح برای افراد فاقد بیمه از جمله زنان خانه‌دار، دانشجویان و دیگر گروههای بدون بیمه در کشور هدف‌گذاری شده تا از این طریق هم با وصول حق بیمه از این افراد بر منابع سازمان تأمین اجتماعی افزوده شده و هم این افراد با داشتن بیمه برای آینده خود برنامه‌ای تضمین شده داشته باشند.

وی اظهار داشت: براساس هدف‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی در راستای بیمه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای تا مهرماه ۱۴۰۱ در واقع هفت درصد بالاتر از پیش‌بینی انجام شده شمار بیمه‌شدگان جدید جذب شده اما تا پایان سال بیش از ۴۶۰ هزار نفر فرد جدید نیز در بخش پوشش بیمه‌ای جذب می‌شود.

شکوری ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات به افراد فاقد بیمه‌ای است تا از این طریق خدمات همه جانبه سازمان نیز به افراد تحت پوشش گسترده‌تر و در تأمین منابع سازمان نیز گام‌های موثرتری برداشته شود.

با توجه به اینکه اکنون ۷۳ درصد جمعیت کشور از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند سازمان تأمین اجتماعی در میان ۱۸ صندوق و سازمان بیمه‌ای به تنهایی ۵۳ درصد جمعیت را تحت پوشش داشته و ۲۰ درصد افراد بیمه شده از خدمات ۱۷ صندوق بیمه‌ای دیگر بهره‌مند بوده که در این راستا تأمین اجتماعی همچنان به دنبال جذب بیمه‌شدگان جدید است.

کد خبر: 55678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =