تأمین اجتماعی به تعهدات بیمه ای کارگران ساختمانی عمل کرده است

مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی و بیمه ای به بیمه شدگان کارگر ساختمانی با وجود کسری منابع ایجاد شده از محل ارائه خدمات به این قشر، به کلیه تعهدات  خود از قبیل ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان در مراکز ملکی سازمان و تعهدات بلند مدت (بازنشستگی و از کار افتادگی) به صورت کامل عمل کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی، علیرضا حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی ضمن گرامیداشت و تبریک فرارسیدن روز بسیج مستضعفین، با اعلام این خبر اظهار کرد: خدمات ارائه شده به کارگران ساختمانی شامل درمان، ازکارافتادگی، بازنشستگی و فوت است.

وی تصریح کرد: این بیمه شدگان به طور مستقیم در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدیدبنا، تعمیرات اساسی وتخریب ساختمان فعالیت داشته و عمدتا در مشاغلی چون آرماتوربند، اسکلت‌ساز، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، کارگر نقشه‌بردار، در و پنجره‌ساز فلزی، بتن‌ساز و بتن‌ریز، بنای سفت‌کار، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه، گچ‌کار، سنگ‌کار، قالب‌بند و کفراژبند، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، نگهداری بتن، کاشی‌کار، برق‌کار ساختمان، نقاش ساختمان مشغول به فعالیت هستند که تحت‌ پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر در استان مرکزی، تعداد ۳ هزار و ۲۳۲ نفر بازنشسته، از کارافتاده و مستمری بگیر در حوزه کارگران ساختمانی داریم، افزود: از این تعداد حدود ۱۳۲ نفر آنها از کارافتاده کلی یا فوت شده اند که کمتر از یکماه سابقه کار دارند ولی تحت حمایت کامل خدمات بیمه اجتماعی (مستمری بازماندگان و کارافتاده کلی) هستند.

حسینی ادامه داد: نرخ مبنای کسر حق بیمه برای کارگران ساختمانی شامل ۷ درصد دستمزد ماهانه بوده که بر اساس ماده ۳۵ قانون تأمین اجتماعی، مشخص می‌شود و هرماه باید بیمه‌شده به سازمان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حق بیمه کارگران ساختمانی از ۲۰ درصد معافیت بهره مند شده و مابقی مبلغ حق بیمه از محل ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه ساختمان تامین می شود، افزود: تا تیر ماه سال جاری ۴۹۴ میلیارد تومان کسری وصولی ناشی از ۱۵ درصد داشته ایم که علیرغم این کسری، بیمه تامین اجتماعی به تعهدات خود عمل کرده و خدمات خود را به کارگران ساختمانی ارائه کرده است.
حسینی در پایان عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات درمانی و بیمه ای به بیمه شدگان کارگر ساختمانی با وجود کسری منابع ایجاد شده از محل ارائه خدمات به این قشر، به کلیه تعهدات خود از قبیل ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان در مراکز ملکی سازمان و تعهدات بلند مدت (بازنشستگی و از کار افتادگی) به صورت کامل عمل کرده است.

کد خبر: 55683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =