تشکیل ۶۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تشکیل ۶۲ تشکل کارگری- کارفرمایی در هفت ماهه امسال در سطح استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان، یوسف شعبانی گفت: در هفت ماهه امسال در مجموع ۶۲ تشکل کارگری- کارفرمایی در سطح واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشمول قانون کار استان تشکیل(تأسیس یا تجدید انتخابات) شده که از این میان، ۲۹ مورد آن تأسیس تشکل، به شرح ۲۲ نماینده کارگران، دو مورد شورای اسلامی کار، سه مورد انجمن صنفی کارگری، سه مورد انجمن صنفی کارفرمایی و ۳۳ مورد تجدید انتخابات انواع تشکل‌ها است.

وی اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تشکل‌های کارگری موفق به تحقق ۱۰۰ درصدی عملکرد در حوزه تأسیس تشکل‌ها، تشکیل انجمن صنفی کارگری، تشکیل شوراهای اسلامی کار، تحقق ۳۶۶ درصدی در حوزه تشکیل نماینده کارگران و تحقق ۱۵۷ درصدی در تجدید انتخابات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شد.

شعبانی با بیان اینکه استان همدان ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی دارد، افزود: ۳۵ شورای اسلامی کار، ۱۱۲ نمایندگان کارگر، ۲۶ انجمن صنفی کارگری، ۳۵ انجمن صنفی کارفرمایی، هشت کانون کارگران بازنشسته، دو کانون انجمن صنفی کارفرمایی استان، یک کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و یک مجمع نمایندگان کارگران در این استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه تشکل‌ها از نزدیک با مسائل حرفه‌ای و اقتصادی کارگران و کارفرمایان مواجه هستند، می‌تواند به واسطه مشارکت و تخصصی که دارد در تصمیم‌ گیری‌های دولت مفید واقع شود.

وی اضافه کرد: تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قراردادهای کار و تشکل‌های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت نقش بسزایی دارند و باید زمینه و بستر فعالیت آنها را هموار و فراهم کرد.

کد خبر: 55690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =