آمار واحدهای مسکن مهر تحویل نشده اعلام شد

معاون وزیر تعاون با اشاره به آمار واحدهای مسکن مهر تحویل نشده، از هدف‌گذاری ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی مسکنی درباره آمار اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون اظهار کرد: در بخش اشتغال هدفگذاری ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۱ را پیش بینی کرده ایم که امیدواریم در یک کار جهشی این تعداد شغل محقق شود.

وی به فرایند ثبت نام مسکن کارگری در سایت وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: ثبت نام‌ها از طریق مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی صورت می پذیرد که در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام گرفته و اطلاعات به معاونت رفاه وزارتخانه فرستاده شده تا دهک بندی و وضعیت فرم (ج) افراد مشخص شود.

وی افزود: آن دسته از کسانی که فرم (ج) آنها سبز و ‌دهک بندی شده باشند به شرط تخصیص زمین کار آماده سازی و ساخت و ساز انجام می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تشریح جزییات ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر توسط تعاونی‌ها اظهار کرد: در دوره مسکن مهر دو میلیون و۲۰۰ هزار خانه ساخته شده است که از این تعداد، یک میلیون و ۱۱۰ هزار واحد به شکل خودمالکی و یک میلیون و ۹۰ هزار واحد به صورت گروهی‌سازی، انبوه سازی و تعاونی سازی بوده است.

مسکنی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۹۰ هزار واحد مسکونی، ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها ساخته و از این تعداد نیز ۸۰۲ هزار واحد تحویل شده است.

به گفته معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد واحدهای مسکن مهر تحویل نشده، ۳۸ هزار واحد بوده که ۵۵۰۰ واحد در دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی تعیین تکلیف و تحویل داده شده و در حال حاضر ۳۳ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که در انتظار تعیین تکلیف است.

وی تاکید کرد: مدل تعاونی‌ها علیرغم تصویری که نسبت به تعاونی‌های مسکن در کشور وجود دارد مدل موفقی بوده است به نحوی که طبق آمارها ۹۵ درصد منجر به تحقق هدف شده است.

کد خبر: 55691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =