تعمیرات میان دوره‌ای واحدهای نیروگاهی طوس پایان یافت

واحد یک نیروگاه طوس با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات میان دوره ای و حفظ آمادگی و پایداری تولید در زمستان از مدار خارج شده بود، پس از ۱۵ روز کار فشرده تعمیراتی مجدداً به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی هلدینگ انرژی تامین شستا، غفوری نژاد مدیر دفتر مهندسی و نظارت با اعلام این خبر گفت: واحد یک نیروگاه به منظور انجام تعمیرات میان دوره ای در مورخ ۱۴۰۱/۸/۱۰ از مدار تولید خارج شد و در اختیار امور تعمیراتی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعمیرات میان دوره ای این واحد همزمان با تعمیرات اساسی واحد سه انجام پذیرفت، گفت: با اتمام تعمیرات این واحد، تعمیرات میان دوره ای کلیه واحد ها به پایان رسیده و آمادگی کامل برای گذر از پیک زمستان سال جاری وجود دارد.

غفوری نژاد اظهار کرد: با تلاش و همت کارکنان این شرکت، در طول این تعمیرات اقدامات و فعالیت های مختلفی شامل:تعویض روغن یاتاقان الکتروموتور اف دی فن و جی آر فن، بازدید و پکینگ گذاری چند نمونه از والوها، بازدید و سرویس کلیه مسیرهای سوخت و آب و بخار، کار بر روی متعلقات توربین، ترمیم لوله ها و رفع نشتی های موجود در سیستم، چک و تمیزکاری دیودهای گردان، زغال های ارت توربین و ژنراتور، فیلترهای اکسایتر، کولرهای ترانس ژنراتور و ترانس های مصرف داخلی و لوکومات، سرویس الکتروموتورها، تست رله های محلی ترانس ها، چک و آچارکشی بریکرها، چک و تنظیم ترانسمیترهای هوا و سوخت، چک و بازدید کلیه کنترل والوها، سلونوئید والوها، شات آف والوها، بازدید و سرویس ادوات سوپروایزری توربین، ایگنایتور مشعل ها، پوش باتون ها، چک کردن حفاظت های مهم بویلر، انجام شد.

شایان ذکر است، نیروگاه طوس با ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، بیش از ۱/۱ درصد برق کشور را تامین می کند.

کد خبر: 55693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =