میانگین مدت حقوق معوق کارگران در قزوین کاهش یافت

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحدها و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت روابط کار و مطرح شدن موضوعات کارگری در کمیسیون امنیت کارگری در سطح شهرستان و استان در راستای پرداخت معوقات کارگران، میانگین مدت حقوق معوق کارگران ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در خصوص کاهش معوقات کارگری استان قزوین اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال‌جاری، هشت کمیته استانی برای حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار تشکیل و از ۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار با تعداد یکهزار و ۹۲۱ نفر کارگر در راستای صیانت از نیروی کار و اشتغال از سوی این اداره‌کل حمایت شد.

وی افزود: با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحدها و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت روابط کار و مطرح شدن موضوعات کارگری در کمیسیون امنیت کارگری در سطح شهرستان و استان در راستای پرداخت معوقات کارگران، میانگین مدت حقوق معوق کارگران ۱۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: هفت کمیته هماهنگی استانی فی مابین این اداره‌کل، اداره‌کل تأمین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد وحدت رویه در امور بیمه بیکاری و حمایت از کارگران بیکار برگزار شده است.

کشاورز ترک تصریح کرد: همچنین دو هزار و ۸۱۷ مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار به ویژه کارگاه‌های پرخطر از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و کارگاه‌های ساختمانی توسط بازرسان کار استان برای صیانت از نیروی کار انجام شد که نقش موثری در افزایش ایمنی، پیشگیری از بروز سوانح و ایفای تکالیف و وظایف کارفرمایان نسبت به کارگران داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر وظیفه اصلی این وزارتخانه که صیانت از نیروی کار بوده، حمایت از کارفرمایان، حفظ اشتغال موجود با پایداری فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، رصد و شناسایی واحدهای مشکل‌دار از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تربیت نیروی ماهر با توجه به نیاز واحدهای اقتصادی فعال و نیمه فعال توسط آموزش فنی و حرفه‌ای، تهسیل و تسریع در پرداخت اعتبارات ارزان قیمت به ویژه سرمایه در گردش و رفع مشکلات پیشروی این واحدها مشکل‌دار در استان می‌تواند از تعطیلی و مشکلات آنها پیشگیری کند.

کد خبر: 55696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =