رشد ۲۰ برابری تولید برخی آنتی بیوتیک‌ها در کشور

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بهبود شرایط تامین آنتی‌بیوتیک‌ در داروخانه‌ها، گفت: رشد تولیدات داخلی برخی آنتی بیوتیک‌ها مثل کوآموکسی کلاو، ۲۰ برابر نسبت به ابتدای سال، سفیکسیم ۱۰ برابر و داروی آموکسی سیلین ۴ برابر بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سید حیدر محمدی اظهار داشت: علی‌رغم پیگیری‌های مستمر با بانک مرکزی، تامین ارز و تسهیلات مدنظر سازمان غذا و دارو توسط بانک‌های عامل انجام نشده است و تامین ۴۰ قلم دارو، به دلیل عدم رفع مشکل نقدینگی شرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ محموله آنتی بیوتیک وارد کشور شده است، اظهار کرد: در چند روز آینده یک محموله دارویی جدید وارد کشور خواهد شد. اقدامات صورت گرفته با هدف رفع کمبودهای ضروری دارو تا ثبات بازار و رفع نیاز بیماران ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: میزان تولید آنتی بیوتیک‌های خوراکی و سرم از طریق تولید داخل افزایش یافته است؛ از سوی دیگر شرکت‌هایی که تخلفات‌شان اثبات شده به نهادهای بازرسی معرفی شدند و پس از این ابلاغ شد که هیچ شرکت دولتی به دلیل زیان‌ده بودن مجاز به توقف تولید و فروش نخواهد بود.

کد خبر: 55713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =