اعطای تسهیلات کم‌بهره به بیکاران گنبدی با جدیت دنبال می‌شود

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس از وجود حدود پنج هزار بیکار در شهرستان خبر داد و گفت: میانگین بیکاری در این شهرستان بین ۹.۸ تا ۱۰.۷ درصد است که با اعطای تسهیلات کم‌بهره و همچنین تلاش دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی به دنبال کاهش این آمار هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، عبدی بدراق‌نژاد اظهارداشت: سالانه با وجود همراهی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باز هم بیش از سه هزار نفر به آمار متقاضیان اشتغال که به طور عمده دانش‌آموختگان دانشگاهی و قشر بانوان هستند در گنبدکاووس افزوده می‌شود.

وی افزود: امسال از محل منابع مشاغل خانگی و عشایری و روستایی ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در گنبدکاووس پرداخت و زمینه اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس سهمیه تسهیلات مشاغل شهرستان در سال ۱۴۰۱ را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: ۶۱۹ نفر با معرفی جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دریافت این تسهیلات تشکیل پرونده دادند.

بدراق نژاد افزود: در نهایت ۳۵۷ نفر برای دریافت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۷۸ میلیارد ریال به ۲۳۷ متقاضی پرداخت شد.

وی گفت: همچنین امسال در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل وصول مطالبات، هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ۲ فقره پرونده پرداخت و یک پرونده برای دریافت پنج میلیارد ریال به بانک معرفی شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به متقاضیان در شهرستان پرداخت شده است.

بدراق‌نژاد تعهد اشتغال گنبدکاووس در سال ۱۴۰۱ را ۶ هزار و ۲۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون زمینه اشتغال برای چهار هزار و ۱۵۷ نفر معادل ۶۷ درصد از تعهد فراهم شده است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

کد خبر: 55725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =