اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی همدان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضل الحسنه برای مشاغل خانگی استان خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون کارورفاه اجتماعی همدان دکتر حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار صبح امروز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با پشتیبانان مشاغل خانگی استان که در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضل الحسنه برای مشاغل خانگی استان از محل بند ب تسهیلات تبصره ۱۶خبر داد و گفت : مبلغ ۲ هزار ۵۲۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان همدان تعلق گرفته که ۱۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ مختص تسهیلات مشاغل خانگی است.
حسینی افزود: مشاغل خانگی می تواند مسیر مناسبی جهت رسیدن به اشتغال و کسب در آمد با کمترین هزینه و امکانات برای افراد جویای کار به ویژه زنان باشد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که علیرغم تلاش مسئولین ودستگاههای دولتی هنوز مشاغل خانگی و اساساً مشاغل خورد در استان چشمگیر نبوده و جا برای توسعه دارد افزود: انتظار ما از فعالان مشاغل خردو مشاغل خانگی این است که فعالیت اقتصادی خود را توسعه داده و تعداد افراد بیشتری را در واحد های خود مشغول به کار کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نقش دولت را در اقتصاد نقش حمایتی عنوان کرد و افزود : ما در گام اول با پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت نسبت به حمایت از واحد های تولیدی اقدام نموده و در گام های بعد با احصا مشکلات و رفع آنها در زمینه تقویت واحد های تولیدی قدم بر خواهیم داشت.
وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توسعه مشاغل خانگی گفت: هدف پایین آوردن بهای تمام شده ی هر شغل است و توسعه ی مشاغل خرد و خانگی یکی از بهترین شیوه ها جهت پایین آوردن بهای تمام شده شغل است .
در ادامه یوسف شعبانی مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان ضمن حمایت اعلام حمایت دولت از فعالان مشاغل خرد و خانگی گفت :دیدگاه بلند مدت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی توسعه ی مشاغل خرد و خانگی است.
شعبانی گفت: اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است. بخش زیادی از مفهوم کارآفرینی را شاید بتوان منحصر به فعالتیهایی دانست که در منزل و توسط زنان خانه دار انجام می شود.
مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی همدان در پایان افزود: با نگاهی به جوامع توسعه یافته متوجه می شویم که در تمام آنها سیاست های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد سالهاست که در حال اجرا و پیگیری بوده و باور به نقش مشاغل خانگی در رونق اقتصادی جامعه در آنها نهادینه شده است. از اجرای طرح های مشاغل خانگی در دنیا بیشتر از سی سال می گذرد و اکنون درصد زیادی از مشاغل در کشورهای توسعه یافته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند.

کد خبر: 55735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =