تحقق یک میلیون فرصت شغلی سالانه با تجهیز منابع

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش‌بینی تحقق یکی میلیون فرصت شغلی در طول سال گفت: با استفاده از تجهیز منابع تسهیلاتی و اعتباری به هدف ایجاد یک میلیون فرصت شغلی خواهیم رسید و استنباط ما حتی بیشتر از این میزان است.

به گزارش آتیه آنلاین، صولت مرتضوی امروز در حاشیه نشست کارگروه ملی قانون حمایت از توسعه اشتغال روستایی و عشایری اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سالانه ایجاد یک میلیون فرصت شغلی از طرف دولت سیزدهم و با استناد به داده های آماری مرکز آمار، اهداف این حوزه در هشت ماهه ابتدای سال تحقق یافته است.

وی افزود: بخشی از منابع تبصره ۱۶ در راستای ایجاد اشتغال به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در کنار آن منابع تبصره ۱۸ نیز در دسترس قرار گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: همچنین از محل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مجوز داده شده از سوی مقام معظم رهبری در سالهای گذشته در قالب بازپرداخت، مانده اعتبار بانک‌ها و مانده بدهی صندوق توسعه ملی ۱۲ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که در زمان باقیمانده از سال با مشکل منابع اشتغال مواجه نخواهیم بود.

وزیر کار اضافه کرد: همکاران ما در ستاد وزارت کار، بانک مرکزی و مراکز آماری فرصت‌های شغلی را رصد کرده و راستی‌آزمایی این روند نیز از درصد بالایی برخوردار است.

مرتضوی تصریح کرد: امیداریم که با استفاده از ابزارهای لازم و سیاستگذاری حوزه اشتغال به اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه دست پیدا کنیم.

به گفته وزیر کار، اساساً قراردادهای سفید امضاء هیچ مبنای حقوقی و اجرایی نداشته و اگر قراردادی با این اوصاف امضاء شود فرد دچار خسارت شده امکان پیگیری و مطالبه حقوق خود را از طریق مراجع رسمی و همکاران ما در وزارت کار خواهد داشت.

کد خبر: 55776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =