برنامه‌ریزی طرح کرامت رضوی برای اعزام ۱۰۰ هزار بازنشسته

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای اجرای طرح کرامت رضوی اعزام ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر در سراسر کشور در سال ۱۴۰۱ در برنامه پیش‌بینی شده این سازمان قرار دارد.

محسن تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: امسال پیش‌بینی اعزام ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس را داشتیم که هنوز این تعداد به سفرهای زیارتی اعزام نشده‌اند.

وی ادامه داد: تأمین به موقع بودجه سفرهای زیارتی حتی حجم اعزام به این سفرها را افزایش داده و آمار پیش‌بینی شده در سال جاری را اجرایی خواهیم کرد.

به گفته تقیانی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به این سفر زیارتی اعزام شده‌اند.

افزایش اماکن زیارتی همچون عتبات عالیات

وی اظهار داشت: اکنون بحث سفرهای زیارتی در قالب طرح کرامت رضوی برای بازنشستگان در حال اجرا بوده و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ضمن افزایش تنوع سفرها، اماکن زیارتی بیشتری مانند زیارت مرقد حضرت معصومه (س) در قم و زیارت شاهچراغ (ع) در شیراز و عتبات عالیات به این طرح اضافه خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس اقدامات انجام شده تاکنون بازنشستگان و مستمری‌بگیران فقط به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: حتی برای افزایش تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعزامی به این سفرهای زیارتی برنامه‌هایی داریم که این موضوع با استفاده از اعتبارات سازمانی انجام می‌شود.

اعزام ۱۵۰ هزار نفر از ابتدای اجرای طرح کرامت رضوی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: طراح کرامت رضوی از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سراسر کشور به اجرا گذاشته شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۳۹۸ و شیوع ویروس کرونا در کشور قریب به ۱۵۰ هزار نفر از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی در قالب طرح کرامت رضوی به این سفرهای زیارتی اعزام شده و پیش‌بینی اعزام سال‌جاری نیز حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در چهارسال ابتدایی اجرای طرح کرامت رضوی ۱۵۰ هزار نفر به سفرهای زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ آمار بالایی از افراد علاقه‌مند به این سفرهای زیارتی را در بین افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر اعزام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس انجام شده و قراردادهای این سفرها آماده و هماهنگی‌ها با مجموعه گردشگری تأمین اجتماعی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با توجه به انجام همه این فعالیت‌ها، اگر امکان تحقق این سفرها وجود داشته باشد، در راستای اجرای طح کرامت رضوی این برنامه‌ها در زمان خود انجام شود.

اجرای طرح کرامت رضوی از سال ۹۴

طرح کرامت رضوی از حدود سال ۹۴ به همت دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تأمین اجتماعی به منظور ارج نهادن به جایگاه بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی شده اما از زمان شیوع ویروس کرونا به مدت ۲ سال این طرح متوقف و دیگر امکان اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس فراهم نشد.

اگرچه این طرح از زمان دکتر نوربخش آغاز شد و ارج نهادن به مقام بازنشستگان و مستمری بگیران در دستور کار آن دوره بود اما کرونا در بیش از ۲ سال گذشته فرصت این سفر زیارتی را از این اقشار گرفت که در دوره مدیریتی جدید دوباره در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

طرح کرامت رضوی با هدف حمایت ویژه از بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای اعزام به سفرهای زیارتی برنامه‌ریزی شده تا با این اقدام رضایت بازنشستگان با یک برنامه فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور ایجاد شود.

در زمان اجرای این طرح یکی از اهداف سازمان تأمین اجتماعی سفر بازنشستگانی بوده که تاکنون به مشهد مقدس و این شهر مذهبی سفری نداشته‌ تا از این طریق سعادت زیارت امام هشتم (ع) نصیب این افراد شود.

سازمان تأمین اجتماعی با چهار میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر به عنوان یکی از سازمان‌های بزرگ در راستای ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و فرهنگی به این گروه از افراد تحت پوشش در سطح کشور است.

برنامه‌ریزی و تدارک برنامه‌های فرهنگی برای ۶۰ درصد از بازنشستگان کشور تحت پوشش سازمان اقدامی بزرگ است تا از این طریق علاوه بر اجرای اقدامات موثر در این زمینه، موجبات رضایتمندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش را فراهم آورد.

کد خبر: 55795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =