لزوم آموزش کودکان کار در مراکز شبانه روزی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکانی که باید در مدارس شبانه درس بخوانند، از طریق سامانه پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان به بهزیستی ارجاع می‌شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمد نصیری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه‌های بهزیستی برای آموزش مددجویان دانش‌آموز این نهاد گفت: آموزش جزو اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی است که در قوانین بالادستی نیز صراحتاً به آن اشاره شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تحصیل کودکان کار نیز توضیح داد: قانون حمایت از اطفال در سال ۱۳۹۹ مصوب شد و بر اساس آن آئین‌نامه ماده ۶ این قانون نگارش شده است. بند ۶ درباره وظایف دستگاه‌ها است. در این بند از آئین‌نامه، تکلیف شده که حوزه آموزش و تحصیل کودکان بر عهده آموزش و پرورش است و زمینه این آموزش باید فراهم شود.

وی افزود: در مراکز شبانه‌روزی هم باید آموزش و پرورش زمینه تحصیل کودکان کار را ایجاد کند ضمن اینکه تکلیف آموزش حرفه‌ای به مددجویان بهزیستی بر عهده فنی‌وحرفه‌ای است.

نصیری خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه آموزش و همکاری که بین بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد مبتنی بر این اصل است که در حوزه کودک کار، کودک باید تحصیل کند. قانون هم گفته است که تا متوسطه باید تحصیل کند پس سیاست و برنامه‌ریزی‌ها بر این اصل متمرکز است.

وی درباره کودکان بازمانده از تحصیل نیز گفت: درباره کودکان بازمانده از تحصیل یک کار مشترک بین بهزیستی و آموزش‌وپرورش و کمیته امداد انجام شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: پس از اولویت تحصیل مددجویان، موضوعات بعدی از جمله حمایت از خانواده و توانمندسازی کودک مطرح می‌شود که در این بخش مشکل جدی در پذیرش وجود ندارد. برخی مددجویان نیاز دارند که در مدارس شبانه درس بخوانند که این مورد از طریق سامانه پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ارجاع و مراحل بعدی کار انجام می‌شود.

کد خبر: 55804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =