میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار مبارک

رئیس و اعضای هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور پیام مشترکی، فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به همه پرستاران به ویژه پرستاران شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی تبریک گفتند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، متن پیام تبریک صادره از سوی رئیس و اعضای هیأت‌مدیره این سازمان به این مناسب، به شرح زیر است:

نهم آذر ماه سال ۱۴۰۱ مصادف با پنجم جمادی الاولی و مقارن با سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) بزرگ بانوی شجاعت و مجاهدت و اسوه صبر و ایثار و روز پرستار را به تمام پرستاران ساعی و پر تلاش کشور به ویژه پرستاران شریف و سخت کوش سازمان تامین اجتماعی تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.

نامگذاری این روز فرخنده به نام "روز پرستار" یادآور بانویی است که با اراده پولادین برای ساختن یک جامعه توحیدی، سرداری بزرگ را در کارزار میدان حق علیه باطل همراهی کرد و به تیمار مجروحان در اثنای جنگ و پس از آن پرداخت که نمادی از مظهر عشق و محبت والا و عصمت و طهارت می باشند و به درستی می گویند اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند.

پرستاران میهن اسلامیمان با تأسی از این بانوی شجاع و بهره گیری از دانش و تخصص نوین، با ایفای نقش خود در چرخه بهداشت و درمان کشور پرداخته و نقش موثری را در مراقبت و درمان بیماران ایفاء می نمایند بطوری که این حرفه را بر دو پایه دانش و اخلاق، استوار ساخته‌اند.

امروز خانواده بزرگ سازمان تامین اجتماعی با خدمات دهی در بخش درمان به شکلی نوین و کارآمد به بیش از ۴۴ میلیون نفر از افراد تحت پوشش به واسطه حضور ۱۶ هزار پرستار غیور توانسته بعنوان دومین تولید کننده درمان و مراقبین سلامت در کشور ایفای نقش نماید.

بی شک این حرفه را نمی توان در چارچوب محدود و غیرقابل انعطاف یک شغل بیان کرد، بلکه عزم راسخ، ایمان، تلاش و ایثار پرستاران است که امید ماندن و زندگی را در دل بیماران بارور می سازد و صبورانه با کلام مهربان خود بر زخم بیمار، مرهم محبت می پاشد و امید روشن بخش زندگی را در دل بیمار شکوفا می سازد. از این رو، روز پرستار نه فقط برای این عزیزان؛ بلکه برای همه بیماران در سایه مراقبت ایشان یک روز فرخنده به شمار می آید.

پرستاران شاغل در سازمان تامین اجتماعی از دیرباز و بویژه در سالهای اخیر با شیوع بیماری Covid-۱۹ با بهره گیری از توان علمی و تجربی و حضور موثر و درخشان خویش در سیستم بهداشت و درمان کشور و با خلوص نیت و از خودگذشتگی توانستند به بهترین نحو با این بیماری مبارزه نموده و در این راه شهدایی نیز تقدیم میهن اسلامی نمودند.

هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در راستای انجام وظیفه قانونی خود، همواره تلاش می‌نماید تا با تصویب مصوباتی از حقوق مادی و معنوی و بهبود فضای شغلی پرستاران شاغل در سازمان حمایت نماید.

در پایان بار دیگر این روز فرخنده را به تمامی پرستاران کشور، بویژه پرستاران پرتلاش و فهیم سازمان تامین‌اجتماعی تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون این عزیزان را از خداوند منان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر: 55811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =