جایگاه ممتاز مراکز ملکی برای بیمه‌شدگان

 سرپرست پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی فلاورجان (استان اصفهان)، جایگاه این مرکز درمانی را بسیار ممتاز توصیف کرد؛ به گونه‌ای که خدمات آن از نظر کیفیت و تنوع رشته‌های پزشکی در سطح منطقه سرآمد بوده و از نظر کمیت نیز با استقبال بیمه‌شدگان مواجه است.

دکتر حبیب‌اله نقدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در دو شیفت صبح و عصر به مراجعه کننده‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: در این مرکز خدمات تخصصی داخلی، اطفال، داخلی مغزواعصاب، جراح، چشم، گوش‌وحلق‌وبینی و روانپزشکی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین این مرکز دارای واحد مامایی است که به طور روزانه به مراجعه کننده‌ها خدمت رسانی می‌کند و واحد پرستاری نیز با دارا بودن شش تخت بستری خدماتی مانند تزریقات، سرم‌تراپی و نوار قلب را ارائه کرده و بیماران نیازمند خدمات تحت‌نظر از خدمات بستری موقت بهره‌مند می‌شوند. درنظر است تا خدمات اسپیرومتری (نوار ریه) نیز به زودی برقرار شود.

متخصص داخلی، گفت:‌ یکی دیگر از امکانات مهم این مرکز درمانی را خدمات دندانپزشکی تشکیل می‌دهد؛ در این بخش سه دندانپزشک در شیفت‌های صبح و عصر مشغول به فعالیت هستند و خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی مانند کشیدن دندان، پر کردن و جرم‌گیری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

نقدی تصریح کرد: در بخش پاراکلینیک نیز مراجعه کننده‌ها از خدمات رادیولوژی ساده و دندانی و خدمات آزمایشگاه بهره‌مند می‌شوند؛ به نحوی که روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ نفر برای انجام آزمایش به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه به عنوان پزشک معتمد تامین‌اجتماعی نیز فعالیت دارم، بسیاری از بیمه‌شدگان برای دریافت تاییدیه استراحت‌های پزشکی، اروتز و پروتزها و ... به این پلی‌کلینیک مراجعه می‌کنند.

سرپرست پلی‌کلینیک فلاورجان با بیان اینکه این مرکز درمانی جزو شلوغ‌ترین مراکز درمانی استان اصفهان به شمار می‌رود، افزود: سالیانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از خدمات این پلی‌کلینیک بهره‌مند می‌شوند که نشان دهنده جایگاه ممتاز این مرکز از ابعاد خدمت‌رسانی است تا حدی که می‌توان گفت؛ در این منطقه، مرکز درمانی با این سطح از کیفیت خدمات و تنوع رشته‌های پزشکی وجود ندارد. از سوی دیگر این پلی‌کلینیک تنها مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در شهرستان فلاورجان به شمار می‌شود که از نظر کمیت نیز با استقبال بیمه‌شدگان مواجه شده است.

نقدی با اشاره به تعداد نیروهای شاغل در این مرکز درمانی اظهار کرد: در این پلی‌کلینیک با احتساب تعداد پزشکان میهمان حدود ۶۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، حدود ۱۲ متخصص، ۷ پزشک عمومی، ۳ دندانپزشک، یک داروساز و ۴ پرسنل داروخانه، یک پرسنل رادیولوژی، یک متخصص آزمایشگاه و ۴ پرسنل این واحد و ۳ پرستار، کادر درمان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: خداراشکر درحال حاضر با فروکش کردن کرونا، تعداد پزشکان عمومی، جوابگوی نیاز مراجعه کننده‌ها است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد؛ به ویژه اینکه با موافقت مدیریت درمان استان ساعت کار برخی از پزشکان افزایش یافته است. اما در اوج همه‌گیری کووید۱۹ نیازمند جذب یک پزشک عمومی بودیم که متاسفانه به دلیل اینکه سایر مراکز نیز با حجم بالای مراجعه کننده‌ها مواجه بودند، امکان تامین نیرو فراهم نشد.

سرپرست پلی‌کلینیک فلاورجان تصریح کرد: اما در برخی از رشته‌های تخصصی مانند پوست‌ومو، ارتوپدی و مهمتر از همه، زنان و زایمان، نیازمند جذب نیرو هستیم که با اطلاع‌رسانی به مدیریت‌درمان استان، این درخواست ما در اولویت رسیدگی قرار دارد.

نقدی یکی از مسائل این مرکز درمانی را عدم صدور پروانه بهره‌برداری ساختمان پلی‌کلینیک بیان کرد و افزود: برای دریافت این پروانه ضرورت نصب پله‌های اضطراری و ایمنی آتش‌نشانی وجود داشت که این اقدامات انجام شده است و به دنبال آن هستیم تا پروانه بهره‌برداری را به دست آوریم.

وی ادامه داد: اخذ این پروانه همچنین کمک می‌کند تا امکان ارتقای دستگاه‌های رادیولوژی به وجود آید. درحال حاضر این مرکز فاقد مجوز کار با اشعه است و در نتیجه خدمات رادیولوژی به صورت آنالوگ ارائه می‌شود؛ اما پس از اخذ مجوز امکان استقرار رادیولوژی دیجیتال فراهم می‌شود.

کد خبر: 55815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =