فعالیت ۱۷ هزار پرستار در مراکز درمانی تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در این سازمان ۸۰ بیمارستان ملکی در سراسر کشور فعالیت دارد، گفت: حدود ۱۷ هزار نفر کادر پرستار زحمت‌کش در این عرصه ارائه خدمت می‌کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، موسوی مدیرعامل تأمین‌اجتماعی به مناسبت سالروز میلاد مسعود حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار به همراه معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر بازدید کردند.

وی همچنین در دیدار و گفت‌وگو با کادر درمان و بیماران بستری در این بیمارستان، از جان‌فشانی و فداکاری کادر پرستاری مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی تجلیل کرد.

اجرای تعرفه پرستاری در دولت سیزدهم

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور در حاشیه این بازدید و در جمع پرستاران نمونه و کادر این مرکز درمانی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار گفت: موضوعی هم هست که از ۱۵ سال پیش دنبال می‌شد و خوشحالم که در این دولت به ثمر رسید و آن بحث تعرفه خدمات پرستاری است که الحمدلله حل شد و هفته گذشته به مرحله اجرا درآمد که ان‌شاءلله استمرار پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: روز میلاد حضرت زینب (س) به درستی به نام روز پرستار نامگذاری شده است. ایشان همه سختی‌ها و مشکلات را با «ما رایت الا جمیلا» جواب می‌دادند و به ما آموختند که انسان باید با امید با همه مشکلات و سختی‌ها برخورد کند.

وی افزود: پرستاران ما هم نشان دادند که با صبر و امیدواری با سختی و دشواری‌های کار برخورد می‌کنند که نمونه بارز آن را در جریان بیماری سخت کرونا شاهد بودیم که در راه رضایت خدا جنگیدند و شهدایی را هم در این راه تقدیم کردند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه دولت پیگیر مشکلات کادر درمان، پرستاران و به‌خصوص بانوان پرستار هست و حل این مشکلات را پیگیری می‌کند، گفت: امروز در جلسه هیأت دولت، به جزئیات سختی‌های کار پرستاران عزیز ذکر و از آنها تقدیر شد.

ارائه خدمات درمانی در ۳۹۰ مرکز تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در جمع پرستاران نمونه این بیمارستان، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار، از حضور معاون محترم امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در جریان این بازدید تقدیر و تشکر کرد و افزود: یکی از حوزه‌های اصلی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش، خدمات درمانی است و بخش درمان ملکی این سازمان با بیش از ۳۹۰ مرکز درمانی عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی و بیمارستان در حال خدمت‌رسانی به بیماران بیمه‌شده است.

وی ادامه داد: در تمامی این بیمارستان‌ها، خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اجباری، صددرصد رایگان است و امروز ما مفتخر هستیم در کنار این خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی، با بیش از ۵۰ هزار پزشک و واحد طرف قرارداد، خدمات درمانی مورد نیاز جامعه ذی‌نفعان خود را ارائه می‌دهیم.

موسوی اضافه کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی ۸۰ بیمارستان ملکی در سراسر کشور دارد که حدود ۱۷ هزار نفر کادر عزیز پرستار و زحمت‌کش در این عرصه ارائه خدمت می‌کنند و من شهادت می‌دهم که بهترین نیروها را در ارائه خدمت به مردم در تأمین‌اجتماعی داریم که این عزیزان در ایام کرونا با جانفشانی و ایثارگری، بیش از ۱۰ شهید سلامت را به مردم و انقلاب تقدیم کردند.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر نیز خانواده بزرگ کارکنان تأمین‌اجتماعی جانبازان و شهدایی را تقدیم انقلاب کرد. شهید سلمان امیراحمدی در بیمارستان لبافی‌نژاد یک بسیجی ایثارگر بودند؛ بسیجی که صبح در عرصه خدمت درمانی حاضر شده بود و بعدازظهر لباس مبارزه با جریان نفوذ و اغتشاش به تن کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد. در همه شرایط و در همه بحران‌ها، خانواده سلامت تأمین‌اجتماعی در کنار مردم ایثارگرانه و فداکارانه ایستاده که من به نوبه خودم از خدمات این عزیزان تشکر می‌کنم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: بخش اعظم سرمایه اجتماعی که در تأمین‌اجتماعی و در راستای خدمت‌رسانی عدالت‌محور تولید می‌شود، به دستان مبارک عزیزان کادر سلامت در حال انجام شدن است. البته نواقصی در ارائه خدمت به این عزیزان در سال‌های گذشته بوده که در این دولت بخشی از این نواقص حل شده است.

اجرای ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه کادر درمان

موسوی در ادامه بیان داشت: یکی از مسائل مهم این عزیزان ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه کادر درمان بوده که این امر در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و شرایط معیشتی را برای این عزیزان تا حدی بهبود بخشید.

وی افزود: تعرفه خدمات پرستاری نیز که چندین بار توسط رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته بود، در این دولت با رویکردی که ریاست‌محترم جمهوری داشتند، در شورای بیمه مصوب شد و بعد از تصویب، منابعش در چند روز اخیر تأمین شده که به این عزیزان پرداخت خواهد شد. به گفته او، رویکرد توسعه خدمت به مردم و افزایش رضایت را جزو اولویت‌های راهبردی خود قرار داده‌ایم و توسعه خدمات در بخش درمان مستقیم در کنار توسعه خرید خدمت را در دستور کار داریم.

موسوی با اشاره به اینکه در بحث توسعه خدمات تأمین‌اجتماعی، در همین شرایط مالی موجود موفق به راه‌اندازی ۱۸۳ پروژه شده‌ایم، گفت: در ابتدای این دولت برخی مدعی بودند که تأمین و پرداخت به‌موقع حقوق مستمری‌بگیران از این دولت برنخواهد آمد که خوشبختانه نه تنها یک روز تأخیر در پرداخت‌ها نداشتیم، بلکه با همتی که در این دولت اتفاق افتاد، از طریق واگذاری سهام حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تجمیع و موجب شده بود تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین بدهکار بانکی مطرح شود، تسویه شد.

وی افزود: به این ترتیب بزرگترین تسویه بانکی در دولت مردمی اتفاق افتاد و ما فرآیند توسعه خدمات را با قوت ادامه می‌دهیم. کادر درمان ما هم با جذب نیروهای جدید از طریق آزمونی که به تازگی برگزار شد، تقویت خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید و طی مراسمی با حضور معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران از کادر درمان و پرستاران نمونه بیمارستان امام رضا علیه السلام شهرستان اسلامشهر تقدیر شد.

کد خبر: 55819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =