رشد ۱۰۷ درصدی مناسب‌سازی ساختمان‌های پایتخت

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: مناسب‌سازی ساختمان‌های شهر تهران در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۶ سال قبل (سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰) رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا صارمی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران با بیان اینکه نسبت به ۱۶ سال اخیر شاهد رشد ۲۵ درصدی مناسب‌سازی معابر بودیم افزود: در ۱۶ سال گذشته ۱۶۶ کیلومتر مناسب سازی معابر انجام شده اما آمار امسال ۲۵۶ کیلومتر است و حداقل ۳۰۰ معبر در تهران هم مناسب‌سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول ۱۶ سال تعداد بوستان‌های مناسب‌سازی شده پایتخت ۱۲۹ مورد بوده است، گفت: در سال جاری ۱۱۷ بوستان مناسب‌سازی شده است.

صارمی با بیان اینکه در یکی از شنبه‌های امید و افتخار نیز ۲۰ دستگاه ون برای معلولان رونمایی شد، اظهارداشت: باید مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو رازی، شهدا، شهید بهشتی، دانشگاه امام علی(ع) و امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس و شادمان سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه شهردار سال قبل ۱۲ آذر را نقطه شروع برای سلامت شهری و شهروندی و شهر نرم اعلام کرد، افزود: در جلسات ستاد مناسب سازی شهر تهران افراد دارای معلولیت شرکت می‌کنند.

صارمی تاکید کرد: مداخلات کالبدی، هوشمندسازی، تامین زیرساخت‌های الکترونیک، مشارکت‌پذیری در تعریف طرح‌ها و پیش‌بینی ناوگان حمل و نقل عمومی برای افراد معلول در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر نیاز است، گفت: قرار شد هر ناحیه ۲ معبر را بر اساس منازل معلولان و نوع معلولیت آنها مناسب‌سازی کند.

۳۲ طرح پارک سازی در پایتخت کلید خورد

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: ۳۲ ‌طرح کلان بوستان‌سازی در شهر تهران در حال اجراست که تعدادی از آنها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی محمد مختاری در مراسم بهره‌برداری از طرح های مناسب‌سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران بیان اینکه ۲ هزار و ۳۵۲ بوستان محله‌ای منطقه‌ای و شهری در شهر تهران وجود دارد، افزود: ۱۲۷ بوستان مناسب سازی شده و در طول امسال ۱۱۷ مناسب سازی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۵۸ بوستان به طور کامل مناسب سازی شده و مابقی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر تهران مطلوب است تاکید کرد: سرانه باید برای هر فرد ۱۰ متر مربع باشد که در تهران سرانه درون شهری ۱۶ متر مربع است و بر اساس برنامه، توزیع عادلانه فضای سبز را در مناطق خواهیم داشت.

مختاری با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه تملک و اجرای ۲ بوستان باغ نظر و باغ سبزی بوده است، افزود: امسال یکهزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در تهران ایجاد و ۱۵ اسفند این میزان به طور رسمی به کمربند فضای سبز شهر افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اضافه کرد: از ابتدای دی‌ نیز نهال مورد نظر و پوشش گیاهی مدنظر شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ به شهروندان تحویل داده خواهد شد.

مناسب‌سازی ساختمان‌های خصوصی باید بر اساس قوانین انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: علاوه بر ساختمان‌های دولتی، ساختمان‌های شخصی و خصوصی‌ساز نیز باید مناسب‌سازی شود.

مهدی چمران تاکید کرد: از سال ۸۴ ستاد مناسب‌سازی شهر تهران تشکیل و اقدامات زیادی نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه برجسته‌سازی موزاییک در معابر با مشکلاتی همراه بود و انتهای این معابر مشخص نبود تاکید کرد: ابتدا و انتهای مناسب‌سازی باید مطلوب باشد.

چمران با بیان اینکه اگر مناسب‌سازی از ابتدای کار انجام شود، عملیاتی‌تر و ارزان‌تر خواهد بود افزود: مناسب‌سازی ساختمان‌های خصوصی و شخصی‌ساز نیز باید بر اساس قوانین انجام شود.

کد خبر: 55862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =