پوشش بیمه ای ۴۵ لرستانی در صندوق اجتماعی عشایر لرستان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت : با مشارکت و مساعدت خیرین سلامت ۴۵ نفر از روستاییان و عشایر استان تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گرفتند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، محمدرضا عسگریان با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر مخاطبان اصلی این صندوق اجتماعی هستند، اظهار داشت : با توجه به وضعیت جامعه روستاییان در استان و خدمت رسانی مطلوب و سریع به این قشر زحمتکش تلاش شد که با انعقاد تفاهم نامه هایی مشارکت های گسترده نهادهای دولتی و خصوصی را بکار گرفته تا بتوان چتر حمایتی این بیمه را در مناطق مختلف گسترده کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با تاکید بر لزوم آگاهی مردم جامعه از خدمات این صندوق بیمه و همچنین توجیه و ترغیب روستاییان و عشایر برای استفاده از این خدمات در استان گفت: یکی از مزیت‌های این صندوق بیمه، پایین بودن میزان پرداخت هزینه‌های بیمه‌ای نسبت به سایر بیمه‌ها است و تمامی افراد بالای ۱۸ سال تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

وی به همکاری با امور مشارکتهای اجتماعی و خیرین سلامت لرستان اشاره کرد و افزود : با مساعدت خیرین ۴۵ نفر از روستاییان و عشایر استان تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گرفتند، بنابراین از خیرین خواهشمندیم بصورت جهادی در این کار بزرگ و خدا پسندانه سهیم شوند.

عسگریان یادآور شد : در سال اول و در پایین‌ترین سطح درآمدی‌ که برای این افراد در نظر گرفته شده ماهیانه ۵۰ هزار تومان است و در سالهای بعدی با توجه به سطح درآمدی و حق بیمه افزایش می یابد که در این دوره ۱۵ ساله توسط خیرین سلامت استان پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان اظهار داشت : پس از پرداخت حق بیمه این افراد مستمری پیری، مستمری بازماندگان و همچنین از کار افتادگی از سوی این صندوق به آنان ماهیانه پرداخت می گردد.

وی به گسترش فعالیت این صندوق بیمه ای در سطح استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت : در لرستان ۳ هزار ۳۷۵ روستا وجود دارد که در هه این روستاهها حدود ۹۲ هزار ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه ای این صندوق قرار دارند که هم حق بیمه پرداخت می کنند و یا مستمری می گیرند.

مدیر عامل صندوق روستاییان و عشایر لرستان اظهار کرد: بیمه اجتماعی یکی از مهمترین راه برای حمایت از این قشر است و صندوق روستاییان فرصت مغتنمی در این رابطه است که می‌تواند به این قشر در رفع مشکلات کمک کند.

عسگریان در ادامه خاطر نشان کرد : ۵۷ کارگزار در سطح استان و در روستاها در حال فعالیت هستند و به روستاییان و عشایر خدمت رسانی می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از تشکیل قرارگاه کرامت در این صندوق در نیمه نخست سالجاری خبر داد و گفت: با تشکیل این قرارگاه ۱۸هزار و ۵۰۰نفر در استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که نیاز است با همکاری و مساعدت همه نهادها و دستگاههای اجرایی اطلاع رسانی لازم و گسترده ای در جذب روستاییان و عشایر استان برای تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه انجام شود.

وی با بیان اینکه با فعال شدن این صندوق تلاش می شود که تمام افراد فاقد بیمه از رده سنی ۱۸ تا ۵۰سال تحت پوشش این صندوق قرار گیرند، اظهار داشت: جامعه هدف ما برای عشایر و روستائیانی هستند که ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، این صندوق در ۸ سطح درآمدی که بیمه شده برای خود تعریف می‌کند؛ پنج درصد حق بیمه پرداخت و ۲ برابر آن را دولت واریز می کند.

عسگریان در پایان یادآور شد: روستاییان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرها، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، کشاورزان غیر ساکن در روستا، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی و… می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

کد خبر: 55868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =