وعده جهان پایان ایدز تا سال ۲۰۳۰ است

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت اول دسامبر ۲۰۲۲ روز جهانی ایدز تاکید کرد: وعده جهان پایان ایدز تا سال ۲۰۳۰ است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، متن پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

«وعده جهان پایان ایدز تا سال ۲۰۳۰ است. ما از هدف خود دور هستیم. اگر می‌خواهیم ایدز را پایان دهیم، باید نابرابری‌هایی که مانع پیشرفت‌مان هست را از میان برداریم. امروز ما با خطر میلیون‌ها مورد جدید و میلیون‌ها مرگ بیشتر مواجه هستیم. لذا در این روز جهانی ایدز، یک صدا دعوت می‌کنیم. ایجاد برابری کنید! شعار «ایجاد برابری کنید»، فراخوانی برای اقدام است. دعوت به اتخاذ اقدامات کاربردی که کمک می‌کنند ایدز را پایان دهیم. دسترسی، کیفیت و پایداری هر چه بیشتر خدمات پیشگیری، تشخیص و درمان «اچ آی وی». این به معنای منابع مالی بیشتر و به معنای قوانین، سیاست‌ها و رویکردهای بهتر جهت مهار انگ و انزوایی است که افرادی که با «اچ آی وی» زندگی می‌کنند، به ویژه جمعیت‌هایی که به حاشیه رانده شده‌اند، با آن مواجه هستند.

همه باید مورد احترام و استقبال قرار بگیرند و فناوری جهت دسترسی برابر به بالاترین سطح دانش مرتبط با «اچ آی وی»، به خصوص بین کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته هرچه به اشتراک گذاشته شود. نابرابری‌هایی که موجب تداوم همه گیری ایدز هستند را می‌توان و باید از میان برداشت. ما می‌توانیم ایدز را پایان دهیم، اگر برابری ایجاد کنیم.»

کد خبر: 55872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =