ضرورت توسعه ارتباطی در دستیابی به اهداف کلان تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان نهاد بیمه‌ای با قدمت بیش از ۷۰ سال و پوشش ۵۳ درصدی اقشار مختلف جامعه همواره نقش بی‌بدیلی در گسترش شاخص رفاه با پوشش بیمه اجتماعی داشته و توسعه ارتباط با شرکای اجتماعی در این بین ضرورت همیشگی این سازمان در راستای دستیابی به اهداف کلان بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین، تأمین اجتماعی در قالب بزرگترین و پرمخاطب‌ترین سازمان بیمه‌های اجتماعی در کشور در مدت فعالیت بیش از هفت دهه و ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به قشرهای مختلف مولد جامعه اکنون نقطه‌ای از ارتباط با جامعه رسیده که از هر دو نفر ایرانی یک نفر را تحت پوشش دارد.

اما این سازمان برای حرکت در مسیر ارتقاء کمی و کیفی خدمات و رشد بیمه‌شدگان علاوه بر بسترهای سخت‌افزاری و نرم افزازی و راهبری کلان‌نگر نیازمند تقویت بسترهای ارتباطی به عنوان پایه‌های اساسی ادامه حیات سازمانی است.

طبیعتاً حیات سازمان تأمین اجتماعی در کنار بیمه‌پردازان در قالب نیروی کار و کارفرمایان و البته تصمیم‌سازان دولت تحت عنوان شرکای اجتماعی معنا پیدا کرده و در واقع اساس ادامه خدمات این نهاد بیمه‌گر به فعال اقشار شاغل و کارآفرین جامعه مرتبط است.

بر همین اساس نگاه مشارکتی به شرکای اجتماعی این نهاد در تصمیم‌سازی‌های کلان و توجه به مسئله سه‌جانبه‌گرایی به عنوان نیروی محرک و پایداری تأمین اجتماعی علاوه بر تقویت و توسعه کانال‌های ارتباطی، زمینه اثربخشی بیشتر خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را فراهم می‌آورد.

برقراری ارتباط خوب بزرگترین سازمان بیمه‌ای با شرکای اجتماعی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در ارتباط با وضعیت ارتباطی این سازمان با شرکای اجتماعی گفت: اکنون ارتباط خوب و مطلوبی بین تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور با شرکای اجتماعی به منظور هم‌اندیشی بهتر برای اجرای فعالیت‌ها و اقدامات در سازمان برقرار است.

محسن تقیانی همچنین اظهار داشت: دیدار مدیران و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی به منظور همفکری و همراهی در اجرای برنامه‌ها و رویه‌های سازمان به طور مرتب در حال انجام است.

وی در ادامه تصریح کرد: این دیدارها با شرکای اجتماعی به منظور ارتباط نظام‌مند با آنها و تقویت این ارتباطات در راستای انجام گفت‌وگو و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های این افراد برای اجرای برنامه‌ها، فرایندها و اصلاح رویه‌ها در دستور کار است.

تقیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارتباط خوبی با شرکای اجتماعی برای ادامه روند فعالیت‌ها و فرایندهای مرتبط با هم برقرار شده، افزود: در این خصوص جلسات منظمی با اتحادیه‌ها و سندیکاهای صنفی کارفرمایی داشته‌ایم.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه به طور معمول جلسات در محل این مجموعه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور دیدار مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعضای هیات مدیره، روسا و هیات مدیره‌های تشکل‌های صنفی، کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به صورت منظم انجام می‌شود.

وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جلسات با شرکای اجتماعی در ادامه این تعامل و هم‌اندیشی‌ها به صورت تخصصی‌تر با حضور مدیرعامل و معاونان سازمان تأمین اجتماعی و مدیران مربوطه برگزار خواهد شد.

ارتباط نظام‌مند با شرکای اجتماعی

تقیانی اضافه کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال تعداد جلسات سازمان تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی به صورت اختصاصی با هر تشکل صنفی با حضور روسا و اعضای هیات مدیره برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات با شرکای اجتماعی و اعضای هیات مدیره تشکل‌های صنفی، کارگری و کارفرمایی به صورت ویژه و به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار است.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را ارتباط نظام‌مند و استفاده از نظرات و دیدگاههای شرکای اجتماعی دانست و گفت: هم‌اندیشی، اصلاح رویه‌ها و فرایندهای سازمان تأمین اجتماعی و کمک به اجرای بهتر ماموریت‌های سازمان از دیگر اهداف برگزاری این نشست‌ها و جلسات با شرکای اجتماعی است.

کد خبر: 55900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =