معلولان کرمانشاه خواستار اجرای کامل قانون جامع حمایت هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مهمترین خواسته جامعه معلولان این استان اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی به آن عمل کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، «فرحناز محمدی» در آیین افتتاح مرکز چند معلولیتی «روژبین» شهرستان روانسر با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان؛ قانونی جامع و کامل است، اما موارد دیده شده درآن به خوبی اجرا نمی‌شود، افزود: در این قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی به نوعی نقش، کارکرد و وظیفه‌ای تعریف شده است، اما همکاری‌ دستگاه‌ها متفاوت و همین امر باعث شده امروز در اجرای این قانون با مشکلاتی روبرو شویم.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای ۴۶ هزار نفر معلول است، اضافه کرد: در راستای فراهم شدن زمینه عدالت اجتماعی، باید قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرایی شود زیرا در این صورت است که بیشتر نیاز معلولان برطرف خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح مرکز چند معلولیتی روانسر افزود: بهزیستی در راستای اجرای این قانون از ابتدای امسال این برنامه را داشته که در شهرستان‌های فاقد توانبخشی، مراکز و دسترسی مساوی را ایجاد کند.

محمدی یادآور شد: با راه اندازی این مرکز چند معلولیتی در این شهرستان خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی و سایر خدمات ارائه می‌شود که آغاز به کار آن از تردد معلولان به شهرستان جوانرود و یا شهرستان کرمانشاه و حتی تهران جلوگیری می‌کند.

روانسر نیازمند نگاه ویژه نهادهای حمایتی است

در این مراسم فرماندار روانسر نیز گفت: لازم است نهادهای حمایتی به شهرستان روانسر همیشه نگاه ویژه ای داشته باشد که در این خصوص بهزیستی استان نقش آفرینی چشمگیری در همه موارد به خصوص بحران ها داشته است.

«سعدی مصطفی‌زاده» در خصوص بحث اشتغال معلولان که همواره مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز بوده است، افزود: خوشبختانه اداره بهزیستی با توجه به تبصره ۱۶ اعتبارات بیشتری برای شهرستان روانسر در این خصوص در نظر گرفته است.

فرماندار روانسر با قدردانی از افتتاح این مرکز چند منظوره اضافه کرد: با افتتاح این مرکز از تردد معلولین به سایر شهرستان ها جلوگیری شده و توانخواهان خدمات مورد نیاز خود را در شهرستان روانسر دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، مرکز چند معلولیتی «روژبین» شهرستان روانسر با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است و با پنج نفر نیروی کارشناس دارای ظرفیت پذیرش روزانه ۵۰ نفر است.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۱۷۶ هزار نفر زیرپوشش سازمان بهزیستی است.

کد خبر: 55913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =