رفع تعهد ارزی تعاونی‌های مرز نشین سیستان و بلوچستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به ظرفیت های ویژه سیستان و بلوچستان، قرار شد در حوزه مسائل مالیاتی و به طور خاص برای رفع تعهد ارزی تعاونی های مرزنشین اقدام شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ سیداحسان خاندوزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در زاهدان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت سیستان و بلوچستان و برخی عقب ماندگی‌ها در حوزه مسائل مالیاتی به ویژه تعهد بدهی ارزی که برای تعاونی‌های مرزی و مرزنشینان این استان مشکل ایجاد کرده بود، اتفاق خوبی در روزهای آینده و با همکاری بانک مرکزی خواهد افتاد.
وی افزود: تسهیل و ساده سازی فرآیند تولید برای همه کارآفرینان و جوانانی که بدنبال شغل هستند از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم است.
وزیر اقتصاد گفت: گره گشایی و تسهیل فعالیت اقتصادی برای فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان به شکل ویژه تری نسبت به سایر مناطق وجود دارد.
خاندوزی در خصوص درگاه ملی مجوزهای کسب و کار هم یادآور شد: تقریبا بیشتر وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی و برخی دستگاه‌های بیرون دولتی به صورت نیمه به این درگاه متصل شده‌اند.
وی اظهار داشت: دستگاه‌هایی هستند که با وجود متصل شدن به درگاه مجوزها شرایط و مدارک صدور مجوز خود را به صورت کامل بارگذاری نکردند و اگر بارگذاری شده فعالان اقتصادی را به سمت محل‌های کاغذی هدایت می‌کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: صدور مجازات برای بالاترین مقام دستگاه، از جمله برنامه‌هایی است که برای دستگاه‌هایی که هیچ مجوزی صادر نکردند گرفته می‌شود.

کد خبر: 55917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =