افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در سال‌جاری افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی مشمولان این صندوق را با حمایت دولت انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، بیت‌اله برقراری امروز در جریان نشست خبری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به مناسبت روز بیمه اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و قانون ساختار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و در این مدت اقدامات مهمی در این صندوق انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین مولفه‌های حوزه‌های اجتماعی در واقع بیمه‌های اجتماعی هستند و این بیمه‌ها آینده افراد شاغل و فعال جامعه را تضمین می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه کرد: دغدغه‌مندی در حوزه بیمه‌های اجتماعی نشان از اهمیت این بیمه‌ها دارد و دولت سهم قانونی خود را به بیمه‌های اجتماعی پرداخت می‌کند.

برقراری گفت: کشاورزان، افراد ساکن در روستا و عشایر اقشار مولد به شمار می‌روند و جامعه هدف این صندوق، از افراد اثربخش در جامعه تشکیل شده است.

وی با تاکید براینکه این صندوق برای حمایت از جامعه روستایی، کشاورزان و عشایر تاسیس شده است، افزود: جامعه هدف این صندوق حدود یک سوم جمعیت کشور را در قالب ۳۰ میلیون نفر تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: سن ورود به صندوق از ۱۸ تا ۵۰ سال را شامل می‌شود و جامعه هدف خالص این صندوق نیز حدود ۱۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهد که با توجه به اختیاری بودن بیمه اجتماعی باید با اطلاع‌رسانی از ظرفیت قانونی، تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

وی افزود: در سطح‌های هشت‌گانه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، دولت دو برابر افراد سهم حق بیمه پرداخت می‌کند و در واقع دولت به عنوان کارفرما حمایت از اقشار مشمول این صندوق را برعهده دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در واقع در توسعه اقتصادی نقش داشته و مولد هستند.

برقراری تصریح کرد: دلیل موفقیت این صندوق حرکت بر مدار محاسبات بیمه‌ای است و در واقع موفقیت و پایداری صندوق بر این اساس شکل گرفته است.

ایجاد قرارگاه کرامت در صندوق بیمه اجتماعی

وی ادامه داد: یکی از اقدامات تحولی شکل گرفته در صندوق ایجاد قرارگاه کرامت با رمز یا علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) است.

وی گفت: هدف صندوق، جذب یک میلیون بیمه شده جدید در آینده نزدیک پیش‌بینی شده است و در زمان دولت سیزدهم افزایش ۳۰۴ هزار نفری اعضای صندوق رخ داده است.

وی با بیان اینکه گسترش چتر بیمه‌های اجتماعی از جمله اهداف مهم صندوق در دوره جدید است، افزود: همچنین در دولت سیزدهم ۳۴۹ هزارنفر بیمه شده جدید به وجود آمده است.

وی افزود: همچنین زمینه نقل‌وانتقال سوابق بیمه‌ای در تعامل با تمامی بیمه‌های اجتماعی فراهم شده است و دولت سیزدهم حمایت و اهتمام جدی در انجام امور صندوق در راستای جذب و حمایت از جامعه هدف دارد.

نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی بخشی بیمه‌ای

برقراری گفت: رسانه‌ها با انجام اطلاع رسانی در حوزه بیمه‌های اجتماعی نقش مهم و اثربخشی در شناسایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بین اقشار مختلف جامعه دارند و امیدواریم این همکاری و تعامل رسانه‌ها و صندوق حفظ شده و استمرار و توسعه داشته باشد.

حضور حدود ۱۶۴ هزار نفر بازنشسته

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: حدود ۱۶۴ هزار نفر در این صندوق بازنشسته به عنوان مستمری بگیر وجود دارند و در راستای تامین معیشت بازنشستگان، خوشبختانه سطوح درآمدی در این صندوق هرساله افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد افزایش سطوح درآمدی در سال آینده نیز بیشتر از ۶۰ درصد داده شده است.

حمایت دولت در راستای پوشش بیمه‌ای در برنامه هفتم

برقراری افزود: تدوین طرح‌های مرتبط با برنامه هفتم در دست انجام است و حمایت دولت در این خصوص مستمر خواهد بود.

وی گفت: افراد بیمه شده می‌توانند در راستای نقل‌وانتقال سوابق بیمه‌ای به بیش از ۱۸۰۰ کارگزاران صندوق مراجعه کنند.

اصلاحات پارامتریک در صندوق بیمه اجتماعی دنبال می‌شود

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ادامه داد: اصلاحات پارامتریک در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: افزایش سطوح درآمدی به میزان ۶۰ درصد در سنوات گذشته بی سابقه بوده است و یکی از سیاست‌های ما در صندوق حرکت به سمت کفایت مستمری است.

برقراری گفت: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند.

وی بیان کرد: سقف تعیین شده در حوزه حق بیمه در ارتباط مستقیم با سطوح درآمدی مشمولان صندوق است.

توسعه پوشش بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش صندوق

برقراری اظهار کرد: ما باید در صندوق به سمت ارائه خدمات بیشتر حرکت کنیم و اکنون چهار خدمت در این صندوق به مخاطبان و بیمه شدگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از این بیمه تکمیلی مستمری بگیران رونمایی شده و به صورت آزمایشی این نوع خدمت در سه استان عملیاتی شده است که در مرحله بعدی تمام مستمری بگیران و در آینده نیز بیمه شدگان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان افزود: حدود یک میلیون ۶۵۰ هزارنفر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند.

طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه اجتماعی از دولت

وی با اشاره به طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه اجتماعی از دولت، افزود: در سال جاری هزار میلیارد تومان در قالب سهام از پالایشگاه شازند به صندوق اختصاص داده شده است.

تحقق بخش بزرگی از برنامه جذب بیمه‌شدگان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: در بازه زمانی یک ساله بخش قابل توجهی از برنامه پیش‌بینی شده در جذب یک میلیون نفر بیمه شده محقق شده است. امیدواریم که در آینده نیز با مصوبات قانونی لازم سربازان را بتوانیم تحت پوشش صندوق داشته باشیم.

رشد ۲ برابری حق‌الزحمه کارگزاران صندوق

برقراری با بیان اینکه جذب بیمه‌شدگان به صورت آنلاین در سامانه برای صندوق قابل مشاهده است، تصریح کرد: رقابت بسیار دقیق در جذب بیمه شدگان بین استان‌ها وجود دارد و فرایندهای این حوزه به صورت هفتگی رصد می‌شود.

وی گفت: ۱۵ میلیارد تومان در قالب تشویقی به کارگزارن ابلاغ شده که به کارگزاران فعال در قالب حق‌الزحمه دو برابری به آنها قابل پرداخت خواهد بود.

پرداخت ۲۲ هزار فقره وام به مستمری بگیران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: حدود ۱۱ هزار فقره وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن در حال انجام است که البته ۱۱ هزار فقره وام دیگر نیز توسط بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی افزود: این وام‌ها در قالب تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بانک قرض‌الحسنه مهر پیش بینی شده است.

وی گفت: ضریب بیمه‌ای موجود در صندوق در حال حاضر یک به ۱۰ برآورد شده است.

کد خبر: 55922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =