احیای دیپلماسی مهارت ضرورت توسعه مهارت‌آموزی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با سفیر کره جنوبی، احیای دیپلماسی مهارت را ضرورت انکارناپذیر توسعه مهارت‌آموزی منابع انسانی در مسیر شکوفایی اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان اینکه در آستانه شصت سالگی، آغاز روابط دیپلماتیک بین ایران و کره جنوبی هستیم، اظهار داشت: روابط فرهنگی ایران با کره جنوبی به چندین قرن پیش بر می گردد و این رابطه دیرینه، یک میراث ارزشمند برای هر دو کشور است.

وی با اشاره به پروژه های موفق بین دو کشور از طریق موسسه کوئیکا، افزود: این دو کشور می توانند مکمل خوبی از ‌لحاظ آموزشی، اقتصادی و ... برای هم باشند و گسترش دیپلماسی مهارت، جایگاه مطمئن‌تری را در نظمِ درحال گردشِ بین‌المللی و شکوفایی اقتصادی به هر دو می بخشد.

معاون وزیر کار از آغاز اجرای پروژه تجهیز و بروزرسانی مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، با همکاری موسسه کوئیکا، خبر داد و گفت: سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور ایران، دارای ظرفیت های آموزشی فراوان در سطح منطقه خاورمیانه و آسیا می باشد و آموزش مهارتی خود را به سایر کشورها مانند: هند، افغانستان، مصر، عراق و ... ارائه می دهد.

وی آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های متقابل، نظیر تقویت توانمند سازی نیروی انسانی، تقویت توانمندی‌های فناوری، بهره‌برداری از تجارب موفق مهارتی، تبادل تجربیات مربیان و کارشناسان، تدوین استانداردهای آموزشی، تولید محتوای آموزشی در ارتباط با مشاغل جدید و ... اعلام کرد.

حسینی نیا، کشور ایران را دارای منابع و پتانسیل‌های بسیار غنی و ارزشمند برشمرد و اذعان داشت: کشور ما، دارای عوامل مختلفی، مانند: منابع طبیعی و ذخایر نفت و معدنی، زیرساخت فیزیکی، منابع انسانی و نیروی کار، بهبود فناوری و ... می باشد که در رشد اقتصادی، بسیار تأثیرگذارند، ولیکن با گسترش مهارت آموزی و وجود این منابع غنی به رشد اقتصادی بیش از پیش دست می یابیم.

وی به افتخارآفرینی نخبگان مهارتی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ اشاره کرد و بیان داشت: کره جنوبی در این دوره از مسابقات، میزبان بسیار خوبی بوده است و تیم نخبگان مهارتی کشور ایران، تاکنون موفق به کسب یک مدال طلا، پس از ۴۷ سال و ۳ مدال برنز و ۷ مدالیون، شده است.

سرمایه گذاری در منابع انسانی، عامل پیشرفت کره جنوبی

سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران در ادامه نشست با بیان اینکه ایران دارای منابع غنی می باشد، تصریح کرد: کره جنوبی به اندازه ایران دارای منابع طبیعی نیست اما با وجود شرایط سخت طی ۵۰ سال گذشته توانستیم پیشرفت کنیم و یکی از دلایل مهم در این توسعه سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی بوده است.

«یون کانگ هیان» خاطرنشان ساخت: در کشور ما به آموزش های مهارتی بسیار اهمیت می دهیم و مهارت ها را به سایر کشور صادر می کنیم.

وی بیان داشت: کشور ایران با وجود تحریم های سنگین، پیشرفت های بسیاری به خصوص در حوزه صنعت داشته است و تلاش کشور کره جنوبی در این است که با همراه با منابع غنی ایران و توسعه مهارت آموزی به پیشرفت های بیشتری دست یابد.

سفیر جمهوری کره جنوبی با تقدیر از شکیبایی کشور ایران در تأخیر غیرقابل پیش بینی در اجرای پروژه ها به دلیل وجود کرونا، گفت: کشور کره جنوبی برای پیشرفت پروژه، تعاملاتی با سازمان بین المللی یونسکو داشته است و طبق برنامه ریزی، بودجه بندی و بررسی پروژه به نتیجه رسیده ایم که پروژه تجهیز و بروزرسانی مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای در سال آینده راه اندازی شود.

در ادامه باجولوند رئیس مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای با اشاره به اجرای موفق پروژه مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیا و زمانبر بودن اجرای این پروژه نیازمند بهره گیری از فناوری های نوین و دیجیتال در اجرای این پروژه هستیم و تیم کارشناسی موسسه کوئیکا هم اعمال این تغییرات را اجرای پروژه پذیرفته است.

در پایان یولی لی، مدیر خاورمیانه مؤسسه کوئیکا نیز ضمن ارائه گزارشی از بازدید از مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای از روند ارائه آموزش های مهارتی در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، نیز تقدیر کرد.

کد خبر: 55929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =