بازیان: "شستا" آماده سرمایه گذاری در آذربایجان غربی است

تفاهم نامه همکاری دو جانبه فیمابین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و استانداری آذربایجان غربی توسط ابراهیم بازیان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی امضا شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با عنایت به تفاهم صورت گرفته فی مابین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و استانداری آذربایجان غربی در خصوص بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری توجیه پذیر اقتصادی در استان آذربایجان غربی امضا شد.

ابراهیم بازیان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه فی مابین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و استانداری آذربایجان غربی، که با حضور مدیران هلدینگ‌های زیر مجموعه شستا و همچنین مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ارومیه برگزار شد، افزود: این استان مزیت‌های خاص خود را دارد که قابلیت آنها برای توسعه زیاد است و باید زمینه شکوفاشدن این بخش ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: شستا به دنبال سرمایه گذاری در راستای توسعه روز افزون آذربایجان غربی است و البته توجه به یک مزیت خاص و ویژه در این مسیر می‌تواند بسیار کارساز باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با تمجید از پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این شرکت اظهار کرد: این پیگیری‌ها انگیزه ما را برای حضور در این استان بیشتر کرده و ما با همه توان برای حضور در این استان و سرمایه گذاری روی مزیت‌ها، تلاش می‌کنیم. البته باید اقدام جدی عملیاتی، عملی و هدفمند و با نگاه اقتصادی در آذربایجان غربی صورت گیرد و این امر نیز باید با توجه به مزیت‌ها به سرانجام برسد.

وی یکی از مزیت‌های آذربایجان غربی را بخش معدن عنوان کرد و یادآور شد: طی ۲ هفته آینده مزیت‌های این بخش و زمینه‌های همکاری با حضور نمایندگانی از استان و شستا برآورد می‌شود تا بتوانیم زمینه سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کنیم.

بازیان همچنین شمال آذربایجان غربی را منطقه‌ای با ظرفیت توسعه دامداری‌های صنعتی البته در حال حاضر با تمرکز به دام سنگین دانست و گفت: در صدد هستیم با محوریت منطقه آزاد ماکو، ظرفیت‌های شمال غرب را در این حوزه توسعه دهیم و همین طور، زنجیره شیر را هم راه اندازی کنیم. منطقه آزاد ماکو و شمال آذربایجان غربی ظرفیت قابل توجهی در حوزه تامین امنیت غذایی دارد و ما از سرمایه گذاری در این حوزه استقبال می‌کنیم.

محمدصادق معتمدیان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه فیمابین شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و استانداری آذربایجان غربی که با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا در ارومیه برگزار شد، افزود: در راستای استفاده از ظرفیت باری بخش حمل و نقل، اولین ایستگاه باری ریلی در دهه فجر امسال در ارومیه به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: امیدواریم ایستگاه باری نقده هم تا پایان امسال و ایستگاه‌های باری مهاباد و میاندوآب در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از مزیت صادراتی ریل در آذربایجان غربی استفاده نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده حمل و نقل باری استان، کامیونی است که هزینه‌های بسیار زیادتر و حتی تا پنج برابر بخش ریلی برای ما تحمیل می‌کند.

معتمدیان ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از ریل در حوزه باری، در نظر داریم ایستگاه راه آهن ارومیه را به قره تپه، قطور و مرز رازی متصل کنیم و همین طور اتصال نقده به پیرانشهر و مرز تمرچین و ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی سرو از دیگر برنامه های این بخش است.

وی از برنامه ریزی برای جذب سرمایه در قالب کنسرسیوم و منابع اعتباری مختلف برای اجرای این طرح ها خبر داد و گفت: شستا با توجه به ظرفیت قابل توجهی که دارد، می تواند در این خصوص سرمایه گذاری لازم را انجام دهد و البته که این طرح، بازگشت سرمایه خوبی هم دارد.

وی همچنین اتصال منطقه جنوب شرق کشور به شمال غرب را طرحی اقتصادی با هدف ایجاد ارتباط بین بازار کشورهایی نظیر هند با اروپا عنوان کرد و افزود: در این خصوص نیز می توان از ظرفیت بخش ریلی در آذربایجان غربی و استان‌های در مسیر بهره برد و می‌توان روی آن هم سرمایه گذاری کرد.

استاندار آذربایجان غربی با معرفی دیگر زمینه های سرمایه گذاری به ویژه در بخش‌های معدن، کشاورزی و پتروشیمی اضافه کرد: ما ظرفیت‌های مغفولی به ویژه در بخش معدن داریم و با وجود این ظرفیت‌ها میزان اشتغال و ارزش افزوده این بخش کمتر از یک درصد است که باید برای بارورکردن آن تلاش زیادی برای جذب سرمایه داشته باشیم.

معتمدیان اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط بسیار خوب استان و رفع موانعی نظیر مشکل امنیتی در استان که در سال‌های دور با آن مواجه بود، شستا در راستای توسعه آذربایجان غربی، سرمایه گذاری بسیار خوبی داشته باشد.

کد خبر: 55934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =