رتبه دوم سیستان و بلوچستان در تحقق کامل تعهد اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ثبت اطلاعات ۳۱ هزار نفر شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال، این استان رتبه دوم کشور از حیث دستیابی به تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ دهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان به ریاست حسین مدرس خیابانی استاندار و با حضور مدیران دستگاه و نهادهای عضو و فرمانداران برگزار شد.
حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا امروز اطلاعات حدود ۳۱ هزار نفر شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است، در حالی که تعهد اشتغال استان برای امسال، ۲۸ هزار و ۱۲۴ نفر است.
وی افزود: خوشبختانه در شرایطی که چهار ماه از سال مانده، با تلاش و هم افزایی مسئولان استان، تمام تعهد اشتغال محقق شد.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان اضافه کرد: بر اساس آمار استخراج شده از سامانه رصد اشتغال، هشت هزار و ۵۰۱ نفر در حوزه سیستان، ۱۰ هزار و ۳۹۷ نفر در زاهدان، پنج هزار و ۱۰۱ نفر در ایرانشهر و چهار هزار و ۹۰۰ نفر در شهرستان چابهار اشتغال پیدا کردند.
آرامش گفت: هزار و ۴۱۰ نفر نیز در زمینه‌های دام، طیور، شیلات و مشاغل خانگی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحب شغل شدند.
وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده از سوی نیروهای جهادی در سال جاری افزود: هفت هزار و ۹۷۵ نفر از سوی معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس و ۳۸۳ نفر از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در قالب تسهیلات اشتغالزایی اشتغال پیدا کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای دقیق فرایند نظارت و راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده، اظهار داشت: با تاکید استاندار، همه دستگاه‌های متولی باید میزان اشتغال ایجاد شده را با مشخصات و به صورت تصویری منتشر کنند.

کد خبر: 55947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =