بهره‌مندی بیش از ۷۰ درصد کردستانی ها از خدمات وزارت کار

دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان، با حضور اسماعیل زارعی کوشا استاندار و با دستور کار ارائه گزارش ادارات عضو شورا، برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری در ابتدای این نشست به تشریح عملکرد، سیاست ها و اهداف وزارت کار در حوزه های مختلف پرداخت و ضمن اشاره به خدمات ارائه شده هر یک از ادارات و بانک های زیر مجموعه وزارت کار، گفت: بیش از ۷۰ درصد از مردم تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند.

پیشکاری با بیان اینکه حوزه های مختلف اداره کل کار کردستان در دولت سیزدهم فعال، پویا و کارآمد شده است، گفت: خوشبختانه و با تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل در دولت مردمی، روند رسیدگی به پرونده های هیئت های تشخیص از ۱۲۰ روز به ۳۰ روز کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان کردستان ۲۱۴ هزار و ۵۲۲ نفر کارگر بیمه شده در ۱۷۹۲۶ کارگاه مشمول قانون کار وجود دارد، گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۲۳ بازرس کار، ۴۶۲۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، کارخانجات، ساختمان ها، ابنیه و ... را انجام داده و حوادث و موارد ایمنی، بهداشتی و حفاظتی این واحد ها را مورد بررسی قرار داده اند.

پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان ۱۹۵۰ تعاونی فعال با عضویت ۱۸۵ هزار نفر وجود دارد، گفت: این تعاونی ها تاکنون زمینه اشتغال بیش از ۱۷ هزار نفر را فراهم کرده اند و در تلاش هستیم با راه اندازی و تشکیل تعاونی های دانش بنیان و نوع جدید، زمینه اشتغال بیش از پیش جوانان تحصیلکرده این استان فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از اهتمام استاندار کردستان بابت پیگیری های ویژه در جذب اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی مصوبات سفر ریاست جمهور به استان در خصوص تکمیل پروژه های ورزشی کارگران، با بیان اینکه خوشبختانه استخر این مجموعه تا دهه مبارک فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد، گفت: هم اکنون مجموعه های ورزشی کارگران در شهرستان های سنندج، قروه، مریوان و بیجار در حال ارائه خدمت به جامعه کارگران و خانواده های آنان است و در تلاش هستیم در سایر شهرستان ها نیز مجموعه های ورزشی کارگری را راه اندازی کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: اداره کل کار کردستان در این سفر توانست ۵۳۷۸ درخواست را مورد بررسی قرار داده و ضمن کسب رضایتمندی مخاطبان، لوح تقدیر اداره برتر در زمینه پاسخگویی به مراجعین را نیز دریافت کند.

پیشکاری در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روز در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و در زمینه تحقق اهداف دولت مردمی و وزارت کار، تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند و همچنین به لحاظ عملکردی نیز در ردیف ادارات برتر کشوری قرار گرفته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان سخنان خود با بیان اینکه جهاد تبیین امروز یک تکلیف است، این مهم را دفاع از حقیقت ها و بیان واقعیت ها و تلاش در راستای روشنگری و ارتقای سطح آگاهی و بصیرت تمامی احاد مختلف جامعه خواند و اظهار داشت: با توجه به نقش مدیران در جامعه، بیان دستاوردها و خدمات دولت و نظام می تواند به رضایتمندی جامعه و امیدآفرینی در مردم منجر شود.

کد خبر: 55948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =