ارتقای مهارت های عملی مهمترین راه ایجاد اشتغال در لرستان است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به عدم مهارت کارجویان در استان گفت: مهمترین راه ایجاد اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری ارتقای مهارت های عملی است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی به گستردگی و تنوع بازار کار در کشور اشاره و اظهارکرد: دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی باید بازار کار استان را رصد کنند و برنامه ای برای دانشجویان جهت آینده شغلی خود داشته باشند و آموزش‌های خود را با نیاز بازار کار منطبق کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارفرمایان دنبال افراد توانمند و دارای مهارت هستند، افزود: مهمترین حلقه اتصال کارجویان و کارفرمایان مهارت است چرا که کارجوی دارای مهارت به راحتی جذب کار می شود و یا خود با آن مهارت می تواند برای خود کارآفرینی کند.

وی به ثبت‌نام کارجویان استان توسط کاریابی های غیر دولتی اشاره کرد و گفت: با توجه به رصد و پایش کارجویانی که توسط این کاریابی ها به واحدهای اقتصادی مشغول به کار شدند ۴۰ درصد از این افراد فاقد مهارت بودند که درصورت مهارت کارجویان افراد بیشتری جذب بازار کار می شد.

جهانی اظهارکرد: در سطح شهرستان‌های لرستان ۲۰ مرکز کاریابی‌ها و مشاوره شغلی غیر دولتی فعالیت می کنند که در هفت ماهه امسال توانستند ۴۵۶ نفر را در بنگاه های اقتصادی استان مشغول به کار کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به مهارت آموزی افراد جویای کار در استان تاکید کرد و گفت: از این کارجویان تعداد ۲۴۴ نفر زن و ۲۱۲ نفر مرد هستند که افراد داری مهارت ۱۴۱ نفر و کارجوی فاقد مهارت ۳۱۵ نفر هستند.

وی با بیان اینکه مراکز کاریابی می توانند با رصد بازار کار سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته باشند، خاطرنشان کرد: این مراکز می‌توانند با توجه به پایش بازار کار و با هدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان به شناسایی فرصت‌های شغلی و تامین نیرو برای بنگاه های اقتصادی استان کمک کنند.

جهانی افزود: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۹۸۰ فرصت شغلی از طرف واحدهای اقتصادی استان به مراکز کاریابی در بخش‌های مختلف اقتصادی اعلام شده بود که بخشی از فرصت‌های شغلی معرفی شده به دلیل عدم مهارت کارجویان به این واحدها معرفی نشدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه مراکز کاریابی معرفی کارجویان فاقد مهارت به فنی و حرفه ای استان را در دستور کار خود قرار دهند، اظهارکرد: ظرفیت بسیار خوبی در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در سطح استان جهت مهارت افزایی جویندگان کار فاقد مهارت وجود دارد که لازم است هم فارغ التحصیلان دانشگاهی و هم کارجویان با توجه به نیاز خود و بازار کار نسبت به آموزش های مهارتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: کاریابی های استان در این زمینه بیش از ۸۰ نفر از کارجویان را به مراکز فنی و حرفه ای برای کسب مهارت معرفی کردند.

کد خبر: 55949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =