کسب رتبه بهترین محیط کسب و کار توسط تعاونی های سمنان

استان سمنان رتبه سوم بهترین محیط کسب و کار را توسط شرکت های تعاونی استان کسب کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی با اعلام این خبر افزود: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار که با همکاری اتاق تعاون ایران، اتاق بازرگانی و اصناف و با مشارکت تعداد ۳۲۶ فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت ها و در کلیه استان ها صورت گرفته است، در تابستان ۱۴۰۱ رقم شاخص ملی بخش تعاون ۵.۷۷ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که نشان می دهد شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص"پایش بهار ۱۴۰۱"، ۵.۸۴ است) با شیب ملایم بهبود یافت.

وی افزود:با توجه به برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب وکار بخش تعاون، استان سمنان، رتبه سوم بهترین محیط کسب وکار را به خود اختصاص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: محیط کسب و کار شامل مجموعه ای از عوامل می شود که بر عملکرد یا اداره بنگاه اقتصادی موثر هستند اما تقریباً خارج از کنترل مدیران بنگاه ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: طبق ماده (۴) قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق ها موظفند به منظور اطلاع سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد و به تفکیک استان ها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی سنجش و اعلام کنند.

کد خبر: 55957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =