کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های غیرفعال طالقان برگزار شد

کمیته رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های غیرفعال با حضور فرماندار طالقان، مدیرکل و معاون اداره کار و رفاه اجتماعی استان البرز، رئیس و کارشناس اداره تخصصی شهرستان و مدیران و هیئت عامل تعاونی های غیر فعال و نیمه فعال طالقان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، در این جلسه علی مهدوی فرماندار شهرستان طالقان ضمن تقدیر و تشکر از حضور میدانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به مشکلات تعاونی ها گفت: باور ما این است که تعاونی‌ها می توانند به عنوان عنصر محرک جدی در شکوفایی منطقه نقش آفرین باشند. تعاونی ها محل پیوند مردم و مسئولین هستند و صرفاً تعاونی ها می توانند در شرایط فعلی منشا تحول در روستا و شهرستان باشند.

فرماندار شهرستان طالقان با اشاره به برخی مشکلات موجود در تداوم فعالیت تعاونی ها گفت: علاوه بر مشکلات جاری مانند تامین منابع مالی، زنجیره تامین تولید تا مصرف و سایر موضوعات، مسائل زیست محیطی و محدودیت های ایجاد شده ناشی از عدم اجرای طرح ملی شبکه فاضلاب طالقان، باعث محدودیت در صدور مجوزهای و چندگانگی فعالیت های صنعتی تولیدی به ویژه در بخش تعاون شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز در این جلسه با اشاره به اراده اداره کل در فعال سازی تعاونی های نیمه فعال و غیر فعال شهرستان طالقان گفت: اقتصاد تعاونی اقتصاد اسلامی است، رویکردی «دولت - مردم» است و با مشارکت تعاونیها، ظرفیت های مردم در مردمی سازی اقتصاد شکوفا خواهد شد. راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه عمرانی شهرستانها و اجرای پروژه های عمرانی و مشارکت آنان در توسعه روستایی از اهداف تعاونی هاست.

عبدالله دارایی خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت های موجود در فعال سازی تعاونی ها، فرصتهای کشاورزی، باغداری، دامداری و گردشگری در شهرستان طالقان می تواند جان دوباره ای به تعاونی‌ها ببخشد، از مردم و تعاون یاران می خواهم بار دیگر آستین های خود را بالا بزنند و تعاونی ها را در اشتغال زایی و توسعه روستاهای شهرستان طالقان به خدمت بگیرند.

در این کمیته تعداد ۳۰ تعاونی از بخش های مختلف شهرستان حضور داشتند و هر یک به بیان مشکلات و موانع فعال سازی تعاونی های خود پرداختند. کمبود منابع مالی و نقدینگی، محدودیت های زیست محیطی در اجرای طرح‌های اقتصادی تعاونی، عدم حمایت های بانکی و موانع تضامنی اعتباری در دریافت تسهیلات، عدم حضور جوانان و نسل جدید به دلیل مهاجرت به شهرها، کاهش روحیه تعاون و کار جمعی و عدم تامین زنجیره تولید تا مصرف از موضوعاتی بود که تعاون یاران در قالب موانع فعال سازی برخی تعاونی ها پرداختند.

در این کمیته برای هر یک از تعاونی ها مصوباتی اعم از تشکیل مجامع، تخصیص اعتبار تسهیلات قرض الحسنه کارآفرینی و اشتغال و پیگیری برخی مشکلات مربوط به انرژی، مجوزهای دستگاه های مرتبط به فعالیت های اقتصادی و هماهنگی بین بخشی به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد تا چند روز آینده چهارمین جلسه پیگیری مشکلات تعاونی‌های شهرستان طالقان با حضور ۵ مدیر کل استانی و معاون استاندار در این شهرستان برگزار شود و نکات مطرح در جلسه فوق به اطلاع مدیران ارشد استانی رسیده تا در خصوص رفع آن اقدام کنند.

کد خبر: 55980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =