۷۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه محقق شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در سیزدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هزار و ۲۷۸ فرصت شغلی به میزان ۷۰ درصد تعهد اشتغال استان ایجاد شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در سیزدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که به ریاست بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه بر اساس سند توسعه اشتغال استان ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی پیش بینی شده است اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ هزار و ۲۷۸ فرصت شغلی به میزان ۷۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال در استان در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: شهرستان کنگاور با ایجاد ۱۶۲۷ فرصت شغلی با تحقق ۸۵ درصد تعهد و شهرستان اسلام آباد غرب با ۷۸ درصد تحقق تعهد اشتغال بیشترین درصد تحقق ایجاد اشتغال را از ابتدای سال تاکنون داشته اند.

احمدی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با ثبت ۹ هزار و ۳۸ فرصت شغلی و کمیته امداد استان با ثبت ۵ هزار و ۶۳۴ فرصت شغلی و سازمان جهاد کشاورزی با ثبت ۵ هزار و ۱۹ فرصت شغلی بشترین اشتغال را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کرده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با اشاره به عملکرد تسهیلات سال جاری مشاغل خانگی، گفت: مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساماندهی مشاغل خانگی برای استان کرمانشاه تخصیص یافته که تاکنون ۱۹۳ میلیارد ریال به میزان ۱۹ درصد آن توسط بانک‌های عامل استان با پیش بینی ۳۷۱ فرصت شغلی پرداخت شده است.

مختار احمدی تعداد مجوزه ای صادره مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ را ۱۳۱۶ مجوز به صورت مستقل و پشتیبان اعلام کرد.

وی در تشریح دستورالعمل تسهیلات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: از محل تسهیلات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان مصوب شده است که تاکنون با برگزاری جلسات کمیته فنی مربوط به این تسهیلات با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان، ۲ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان تقسیم شده است.

کد خبر: 55987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =