شرکت سالانه ۲۷۰ هزار کودک سیستانی در طرح غربال بینایی

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان سالانه بالغ بر۲۷۰ هزار کودک در طرح غربال بینایی شرکت می کنند و موارد مشکوک برای درمان به مراکز درمانی معرفی می شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، عباسعلی اویسی افزود: یکی از طرح های سازمان بهزیستی که به شکل ویژه در سیستان و بلوچستان در حال اجراست، غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان است.
وی ادامه داد: در این راستا تمامی نوزادان در استان در بدو تولد غربال شنوایی می شوند و همچنین سالانه بالغ بر۲۷۰ هزار کودک در طرح غربال بینایی شرکت می کنند و موارد مشکوک برای درمان به موقع به مراکز درمانی معرفی می شوند.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته خانواده های دارای سه و چهار معلول و در سال جاری خانواده های دارای دو معلول این استان تحت پایش ژنتیک قرار گرفته اند که خوشبختانه در حال حاضر با تهیه وضعیت درخت ژنتیک این خانواده ها، بانک جامع ژنتیک در حال آماده سازی است.
اویسی گفت: در سیستان و بلوچستان، بیش از ۷۰ هزار معلول شناسایی شده است که متاسفانه از از لحاظ آماری، در رده بالایی از میانگین کشور قرار داریم که می طلبد توجه بیشتری به مسئله پیشگیری و جلوگیری از معلول زایی در استان انجام پذیرد.
وی تصریح کرد: تمامی ظرفیت های توانبخشی و جامعه متخصص سازمان بهزیستی اعم از پرسنل دولتی و بخش های غیر دولتی باتمام توان خود در خدمت توانیابان عزیز استان است .

کد خبر: 55989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =