پوشش بیش از ۵۰ خدمت ستاره‌دار توانبخشی برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر ضرورت تقویت انگیزه‌های تحصیلی، تسهیل دریافت خدمات و افزایش کیفیت زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد و گفت: اخیرا بیش از ۵۰ خدمت ستاره دار توانبخشی تحت پوشش قرار گرفته و معلولان می‌توانند با ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی، از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی محمد قادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع آموزشی شهید محبی تهران برگزار شد با بیان اینکه بهزیستی مفتخر به ارائه ۵۳ خدمت و ماموریت به جامعه تحت پوشش خود است گفت: یکی از این ماموریت ها که شناسنامه کاری سازمان بهزیستی محسوب می‌شود، پیگیری امور افراد دارای معلولیت است.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است توجه به خانواده‌ها و مادران فداکاری است که فرزند با نیاز ویژه دارند و به امر آموزش و تربیت آنها می‌پردازند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مردمی سازی دولت و دستگاه‌ها سیاست مهمی است که سالیان سال است در سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شکل گرفته عنوان کرد: اگر خیرین و مردم فداکار نبودند این گستره خدمات را در کشور نداشتیم.

قادری به قانون جامع حمایت از معلولان اشاره و اظهار کرد: اجرایی شدن مواد این قانون در حال پیگیری در کمیته‌ای است که معاون اول رئیس جمهور ریاست آن را برعهده دارد. اخیرا بیش از ۵۰ خدمت ستاره دار توانبخشی تحت پوشش قرار گرفته و معلولان می‌توانند با ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی از این خدمات استفاده کنند.

وی بر ضرورت تقویت انگیزه‌های تحصیلی، تسهیل دریافت خدمات و افزایش کیفیت زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی اقداماتی را در این زمینه انجام داده و هم افزایی که میان سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده نویدبخش جهش حداکثری در ارائه خدمات خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در همین راستا با سازمان آموزش و پرورش استثنایی توافق کردیم طرح پایلوتی به عنوان مجموعه پردیس توانبخشی و آموزشی راه اندازی شود که ضمن ارائه خدمات مختلف، در پرکردن اوقات فراغت فرزندان دارای معلولیت ما موثر باشد. ما شهربازی و یک مجموعه حرفه‌ای که برای معلولین متناسب سازی شده باشد، نداریم.

قادری به فعالیت کمیته متناسب سازی وزارت کشور که دبیرخانه آن در سازمان بهزیستی است اشاره و عنوان کرد: مصوباتی دنبال می‌شوند تا شهرهای کم مانعی در کشور داشته باشیم. چندماه قبل هتلی در تراز معلولین در مشهد افتتاح شد که اولین و تنها هتل در تراز معلولین است. این هتل هفت سال بود که با مشارکت یکی از خیرین در دست اجرا بود که اخیرا به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که معلولیت و سالمندی پدیده دور از ذهنی نیست. از مادران فداکاری که فرزندشان را علی رغم همه محدودیت‌ها که بخصوص از حیث اقتصادی وجود دارد مدیریت می‌کنند قدردانی می‌کنیم. متولیان و مدیران مدارس که در رشد و شکوفایی دانش آموزان اهتمام دارند باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا فردی به جهت محرومیت اقتصادی بازمانده از تحصیل نباشد.

کد خبر: 55992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =